در این ماجرا، یکی از دنبال‌ کنندگان وسواسی صرافی دیجیتال بیتفینکس به هنگ کنگ سفر می‌کند تا دفتر مرکزی این پلتفرم را پیدا کند. اما او هیچ چیز پیدا نکرد و فقط با یک ایمیل از سوی بیتفینکس مواجه شد. بزرگ‌ترین نکته ماجرا، آمادگی این صرافی ماه‌ها قبل از همه‌گیر شدن ویروس کرونا بود.

یکی از دنبال کنندگان بسیار وسواسی صرافی ارز دیجیتال بیتفینکس با نام کاس پپیانسی (Cas Piancey) که دائما در خصوص این پلتفرم توییت‌های مختلفی منتشر می‌کند، درگیر سوال بزرگی شده است که به شدت به دنبال پاسخ آن است: صرافی دیجیتال بیتفینکس کجاست؟

این شخص به قدری مات و مبهوت مدل کسب و کار شرکت بیتفینکس قرار گرفته بود که ۲ سال پیش، همراه با یکی از دوستان خود از لس آنجلس به هنگ کنگ سفر می‌کند تا پاسخ این سوال را دریافت کند. او باور داشت که بیتفینکس باید یک دفتر در این شهر داشته باشد. کاسپیانسی در پاسخ به این سوال که چرا این همه راه را برای یافتن مقر بیتفینکس پیموده است می‌گوید:

هیچ شخصی نمی‌داند این صرافی کجاست. آیا آن‌ها یک دفتر واقعی دارند؟ چطور با مدیران اجرایی کسب و کارها تماس برقرار می‌کنند؟ چطور با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند؟

جالب است بدانید افرادی که پشت این صرافی مشهور قرار دارند، مدیران عرضه کننده تتر، بزرگ‌ترین استیل کوین دنیا هستند. طبق بررسی‌های انجام شده توسط دادستانی نیویورک، هر ۲ شرکت تتر و بیتفینکس در کارنامه خود یک کلاهبرداری ۸۵۰ میلیون دلاری هم ثبت کرده‌اند.

صرافی ارز دیجیتال بیت فینیکس
فعالیت صرافی ارز دیجیتال بیتفینیکس در شهر هنگ کنگ به صورت غیرمتمرکز است.

آیا کاس پیانسی توانست صرافی دیجیتال بیتفینکس را پیدا کند؟

با این حال مشخص نیست مقر اصلی بیتفینکس در کجا قرار دارد. در سایت این صرافی هم نشانه اندکی در خصوص محل اصلی بیتفینیکس درج شده است. پیانسی (که البته اسم واقعی این شخص نیست) متقاعد شده بود که دفتر این صرافی دیجیتال در شهر هنگ کنگ قرار دارد. چرا که این شرکت در رسانه‌ها بارها این مسئله را اعلام کرده بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راهنمای بیتفینکس (Bitfinex) برای سرمایه گذاری ارزهای رمزنگاری شده

با در دست داشتن ۳ آدرس از بیتفینکس، تتر و شرکت مادر آن‌ها یعنی iFinex که پیانسی به صورت آنلاین به دست آورده بود، با یک سرمایه ۱۵۰۰ دلاری به هنگ کنگ پرواز کردند.

اما آیا این سفر نتیجه بخش بود؟ نه! پیانسی و دوست فیلمبردارش به هر ۳ آدرس رفتند اما هیچ دفتری مرتبط با شرکت‌های آی‌فینکس، بیتفینکس و تتر پیدا نکردند.

پیانسی که این سفر را «ناامید کننده اما قابل پیشبینی» معرفی کرد، تصمیم گرفت تا برای یک توضیح مناسب با سایت بیتفیکنس تماس حاصل کند. پاسخی که این ۲ از شرکت دریافت می‌کنند، تقریبا نامعلوم و رمزنگاری شده بود. جو مورگان (Joe Morgan) مدیر روابط عمومی صرافی دیجیتال بیتفینکس در پاسخ ایمیل پیانسی نوشت:

لطفا جزئیات را در مطلب زیر مشاهده کنید. یک اعلامیه مطبوعاتی جدید، ساختار غیرمتمرکز بیتفینکس را به تصویر کشیده است.

این ایمیل در نگاه اول بسیار عجیب و بی‌معنی به نظر می‌رسد اما در ادامه اطلاعات اشاره شده در این ایمیل، در یک اعلامیه مشخص شده است که شرکت بیتفینکس به دلیل رویارویی با ویروس کووید ۱۹ به حالت غیرمتمرکز درآمده است. اما نکته جالب این است که این ایمیل، ماه‌ها قبل از پاندامی ویروس کرونا در هنگ کنگ ارسال شده بود.

آمادگی بیتفینکس برای ویروس کووید ۱۹، بیش از یک سال از همه‌گیر شدن آن

طبق ادعای این اعلامیه مطبوعاتی، این شرکت مدل کسب و کار غیرمتمرکز را انتخاب کرده تا بتواند به چالش‌های ویروس کرونا غلبه کند.

جالب است بدانید که پس از شیوع ویروس کرونا در سرتاسر جهان، صرافی بیتفینکس توانسته سرویس‌های بسیار خوبی را برای کاربران خود ارائه کند. بیتفنیکس با آمادگی جالب توجه خود در این بازه، به حجم تبادلات ۲ میلیارد دلاری بیت کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری شده دست یافت.

شرکت بیتفینکس با هدف ارائه سرویس‌‌های تبادل توکن‌های دیجیتال مطابق با آخرین پیشرفت‌های علمی در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد تا در فضای ارزهای دیجیتال فعالیت کند. همچنین بیتفینکس از جمله صرافی‌هایی است که فضایی برای معامله همتا به همتا (Peer to Peer) را برای مردم فراهم ساخت.

نظر شما در خصوص ماجرای این صرافی چیست؟ دیدگاه خود را با کوین نیک به اشتراک بگذارید.

منبع: Decrypt