حتما نام دوقلوهای وینکلووس در اخبار دنیای رمزارز به گوشتان خورده است. وینکلووس‌های میلیاردر که سخن‌های بسیاری در ستایش و نکوهش آن‌ها بر سر زبان‌ها است.

در این مقاله از کوین نیک قصد داریم به زندگی این دو جوان پرآوازه بپردازیم. دوران کودکی، جوانی و راهی که دوقلوهای وینکلووس در پیش گرفته‌اند را از نظر بگذرانیم و از موفقیت‌هایشان بگوییم. اگر شما هم به داستان زندگی افراد موفق علاقه دارید توصیه می‌کنیم تا پایان این بیوگرافی با ما همراهی کنید.

کامرون و تایلر وینکلووس در ۲۱ ماه آگوست از سال ۱۹۸۱ در ساوت‌همپتون نیویورک به دنیا آمده و در گرینویچ کانکتیکات بزرگ شدند. پدر آن‌ها هاوارد وینلکووس استادیار سابق علوم آماری در کالج وارتون دانشگاه پنسیلوانیا بود. هاوارد مدتی بعد شرکت مشاوران وینکلووس و فناوری وینکلووس (Winklevoss Consultants and Winklevoss Technologies) را تاسیس کرد. پدر دوقلوها بیش از بیست کتاب نوشته که کتاب Pension Mathematics with Numerical llustration هم در بین آن‌ها به چشم می‌خورد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ۱۰ اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

این دو برادر رابطه بسیار نزدیکی با هم دارند. با هم به یک مدرسه و دانشگاه رفتند. در کنار هم وارد رشته قایقرانی شدند. در تمام مسابقات دو نفره قایقرانی در یک تیم حضور پیدا کردند. با هم وارد دانشگاه هاروارد و بعد آکسفورد شدند. شرکت مدیریت سرمایه وینکلووس (The Winklevoss Capital Management) را پایه‌گذاری کرده، در مسائل مالی هم به صورت مشترک دست به سرمایه‌گذاری زده و در نهایت به ثروت دست پیدا کرده‌اند. تنها چیزی که این دوقلوهای همسان را از هم متمایز می‌کند این است که کامرون چپ دست و تایلر راست دست است.

آغاز راه

درباره دوقلوها همیشه یک سوال تکراری وجود دارد. کدام یک زودتر به دنیا آمده است؟ دوقلوهای وینکلووس هرگز به این سوال جواب نداده‌اند چون خودشان هم پاسخ آن را نمی‌دانند. مدتی بعد از تولد بچه‌ها خانواده وینکلووس به کانکتیکات نقل مکان کردند و دوقلوها در آنجا به تحصیل پرداختند.

آن‌ها قبل از حضور در کالج پسرانه برونزویک (Brunswick School) در مدرسه روزانه حومه گرینویچ (Greenwich Country Day School) درس می‌خواندند. در برونزویک بود که تایلر به ادبیات علاقه پیدا کرد و در دوره‌های لاتین و زبان یونانی باستان شرکت کرد. از شش سالگی نواختن پیانوی کلاسیک را آموختند و آموزش موسیقی تا ۱۸ سالگی ادامه داشت. ورزشکاران قابلی هستند و فعالیت خود در زمینه قایقرانی را از کانکتیکات شروع کردند. بعد از راه انداختن یک تیم قایقرانی در زادگاه خود همچنان به پیشرفت در این عرصه ادامه دادند و حتی در المپیک ۲۰۰۸ پکن هم پارو زدند و از بین ۱۴ تیم به جایگاه ششم دست یافتند.

دوقلوهای وینکلووس

بیوگرافی برادران وینکلووس

در سال ۱۹۹۴ در سن ۱۳ سالگی و پس از آموختن HTML تایلر و کامرون به فکر راه انداختن یک کسب‌وکار با طراحی وب‌سایت افتادند. کارشان را از اتاق خواب خود شروع کردند و از صد دلار گرفته تا چند هزار دلار در قبال طراحی سایت دریافت می‌کردند. البته پس از مدتی به دلیل وقت نداشتن مجبور شدند این کار را کنار بگذارند.

در پانزده سالگی دوقلوهای وینکلووس وارد کلوب قایقرانی Saugatuck شدند و پس از آموختن این رشته یک تیم قایقرانی در دبیرستان خود راه انداختند. تابستان ۱۹۹۹ تایلر و کامرون به عنوان اعضای تیم ملی کشور آمریکا در مسابقات جهانی قایقرانی در پلادویک بلغارستان به رقابت پرداختند. این دو برادر علاوه بر قایقرانی در رشته‌های فوتبال، چوگان و تنیس هم فعالیت می‌کردند.

در سال ۲۰۰۰ هر دو برادر وارد دانشگاه هاروارد شدند و سال ۲۰۰۴ لیسانس خود را در رشته اقتصاد دریافت کردند. هر دو به ادبیات علاقه پیدا کردند و در تیم قایقرانی پرطرفدار Porcellian Club و گروه هنرهای نمایشی Hasty Pudding Club دانشگاه هاروارد پذیرفته شدند. در تیم قایقرانی هاروارد شانس این را داشتند تا زیر نظر هری پارکر (Harry Parker) آموزش ببینند. آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی به راندن قایق‌های شش نفره و هشت نفره روی آورده و در رقابت‌های متفاوتی شرکت کردند. در سال ۲۰۰۴ وارد مسابقات جام جهانی قایقرانی لوسرن (Lucerne) شده و به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند. در این رقابت‌ها به جایگاه ششم دست پیدا کردند و در Henley Royal Rogatta تیم بلوبوت (Blue Boat) دانشگاه کمبریج را شکست دادند.

در سال ۲۰۱۰، برادران وینکلووس برای دریافت مدرک MBA از دانشکده کسب‌وکار در دانشگاه آکسفورد به رقابت پرداختند. در آکسفورد آن‌ها در کلیسای مسیحیان و تیم قایقرانی بلوبوت (Blue Boat) عضویت داشتند.

آغاز کارآفرینی اینترنتی

تایلر و کامرون در سال ۲۰۰۲ در حین تحصیل در هاروارد به فکر راه‌اندازی یک سایت شبکه اجتماعی به نام هاروارد کانکشن (HarvardConnection) برای دانشجویان افتادند. در این پروژه یکی از دانشجویان رشته ریاضی کاربردی با نام دیویا نارندرا هم به آن‌ها پیوست. در ادامه این کار سانجی ماوینکرو (Sanjay Mavinkurve) یکی دیگر از دانشجویان هاروارد برای مسائل برنامه‌نویسی به پروژه ملحق شد. اما مدتی نگذشته بود که سانجی فارغ‌التحصیل شده و هاروارد را ترک کرد. بنابراین دوقلوهای وینکلووس از ویکتور گاوو (Victor Gao) یکی دیگر از دانشجویان هاروارد برای برنامه‌نویسی کمک گرفتند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: وضعیت قانون گذاری ارز دیجیتال در آمریکا

ویکتور نمی‌خواست در پروژه شراکت داشته باشد و تصمیم گرفت به صورت استخدامی برای ساخت ConnectU همکاری کند. بقیه افراد گروه پیشنهاد ویکتور را با خوشحالی پذیرفتند. در نهایت او در طول تابستان و پاییز ۲۰۰۳ روی کدنویسی وب‌سایت کار کرد و ۴۰۰ دلار حقوق گرفت.

تا آگوست سال ۲۰۰۳ ویکتور پروتوتایپ هاروارد کانکشن را ایجاد کرده و کار روی کدنویسی فرانت-اند صفحات، سیستم عضویت، پایگاه داده، کدنویسی بک-اند و مانند آن را به پایان رساند. احتمالا در نوامبر ۲۰۰۳ بود که او هاروارد را ترک کرد و برای تکمیل برنامه به گروه پیشنهاد داد تا از مارک زاکربرگ استفاده کنند.

زاکربرگ در سال ۲۰۰۲ وارد هاروارد شد و تا سال ۲۰۰۳ توانسته بود برنامه‌های Coursematch و Facemash را ایجاد کرده و به خاطر آن‌ها در دانشگاه شهرت یافته بود. در ۲۵ ماه نوامبر از سال ۲۰۰۳ تایلر، کامرون و نارندرا با زاکربرگ ملاقات کرده و درباره پروژه خود با او صحبت کردند.

با موافقت زاکربرگ جزئیات مربوط به برنامه از جمله محل سرور خصوصی، پسورد وب‌سایت و کدها با او در میان گذاشته شد. قرار شد مارک کار برنامه‌نویسی را به پایان رسانده و مانند بقیه از پروژه سهم داشته باشد.

بیوگرافی برادران وینکلووس

برادران وینکلووس در کنار ناندرا

در ۳۰ نوامبر ۲۰۰۳ زاکربرگ از طریق ایمیل سایر اعضا را مطمئن ساخت که کار راه‌اندازی سایت به خوبی پیش رفته است. اما او کار روی هاروارد کانکشن را متوقف کرده و روی پروژه خودش متمرکز شده بود.

در تاریخ چهارم فوریه سال ۲۰۰۴ مارک زاکربرگ فیس‌بوک را افتتاح کرد. یک سایت شبکه اجتماعی که در آغاز برای دانشجویان دانشگاه هاروارد طراحی شده بود. البته طراحی فیس‌بوک به شکلی بود که بعدها بتوان آن را گسترش داد. ششم فوریه اعضای هاروارد کانکشن متوجه فیس‌بوک شدند و اخبار مربوط به آن را خواندند.

آن‌ها دریافتند که زاکربرگ کدنویسی هاروارد کانکشن را نیمه‌تمام رها کرده و پروژه آن‌ها کاربردی نیست. در نهایت در ۲۱ ماه می سال ۲۰۰۴ هاروارد کانکشن هم افتتاح شد و نام آن به ConnectU تغییر یافت اما نتوانست با محبوبیت فیس‌بوک به رقابت برخیزد.

در سپتامبر ۲۰۰۴ کانکت‌یو در دادگاه ماساچوست علیه فیس‌بوک شکایت کرد با این اتهام که مخترع فیس‌بوک ایده آن‌ها را کپی کرده و کارشان را به تعویق انداخته تا بتواند اول سایت خودش را راه‌اندازی کند. در حقیقت او هرگز قصد کدنویسی برای آن‌ها را نداشته است. فیس‌بوک هم در مقابله از آن‌ها به اتهام بهتان و دروغگویی شکایت کرد.

در ماه فوریه سال ۲۰۰۸، بعد از سال‌ها مبارزه در دادگاه دو طرف به توافق رسیدند. طبق این توافق تایلر و کامرون وینکلووس ۲۰ میلیون دلار نقد و ۴۵ میلیون دلار از سهام فیس‌بوک را به عنوان غرامت دریافت کردند.

با این حال، پس از مدتی وینکلووس‌ها مدعی شدند طبق شواهدی که در دادگاه شاهد آن بوده‌‌اند دارایی فیس‌بوک به طور کامل افشا نشده و سهم آن‌ها از سهام این شرکت بیش از مورد توافقی است. بنابراین به شکایت خود ادامه دادند و معتقد بودند زاکربرگ ارزش واقعی فیس‌بوک را مخفی نگهداشته است.

در اوایل ماه ژوئن وکیل ConnectU اعلام کرد علیه فیس‌بوک مدارکی دارد البته آن‌ها را در دادگاه ارائه نکرد. قاضی وودلاک (Woodlock) ادعاهای وکیل را رد کرده و پرونده را به مثابه موضوع «پشیمانی خریدار» تلقی کرد. در اواخر ماه ژوئن از سال ۲۰۰۸، قاضی دادگاه منطقه‌ای فدرال در سن خوزه (San Jose) کالیفرنیا دوباره ادعای دوقلوها را رد کرد. این اتفاق هم آن‌ها را از ادامه راهشان منصرف نساخت. در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱ قاضی الکس کوزینسکی (Alex Kozinski) از دادگاه آمریکایی Court of Appeals for the Ninth Circuit پرونده را بست و عنوان کرد دوقلوها «با این شکایات در پی به دست آوردن چیزی هستند که خود نتوانستند در بازار به آن دست پیدا کنند».

سال ۲۰۰۹ وین چانگ (Wayne Chang) از برادران وینکلووس شکایت کرد. چانگ یک شرکت توسعه وب داشت و برای ارتقای ConnectU با وینکلووس‌ها وارد همکاری شده بود.  آن‌ها با ادغام کسب‌وکار خود، یک شرکت جدید به نام گروه وینکلووس چانگ ( The Winklewoss Chanf Group) را ایجاد کردند. برادران وینکلووس در دادگاه مربوط به شکایت از زاکربرگ اظهار کرده بودند که حاصل شکایت کانکت‌یو و فیس‌بوک به کانکت‌یو و شرکت وینکلووس چانگ تعلق دارد. اما بعد از فروش کانکت‌یو به فیس‌بوک این دو برادر هیچ مبلغی از میلیون‌ها دلار دریافتی خود را به چانگ پرداخت نکردند. دعوی چانگ در نهایت رد شد.

بعد از ConnectU

در سال ۲۰۰۷ و در میانه شکایت از فیس‌بوک برادران وینکلووس در تیم پان امرکن ایالات متحده آمریکا به رقابت در بازی‌های پان امرکن ۲۰۰۷ ریودوژانیرو پرداختند. در این مسابقات در بخش قایقرانی ۴ نفره به مدال نقره و در مسابقات هشت نفره رودریگو د فریتاس (Rodrigo de Freitas) به مدال طلا دست یافتند.

سال ۲۰۰۸ آن دو از طرف تیم المپیک ایالات متحده آمریکا در بازی‌های المپیک شرکت کردند و در بخش مسابقات دو نفره در پارک کانو-قایقرانی المپیک بیجینگ از بین چهارده تیم شرکت کننده در المپیک به مقام ششم رسیدند.

زندگینامه دوقلوهای وینکلووس

برادران وینکلووس در مسابقات المپیک پکن

در سال ۲۰۰۹ تایلر و کامرون برای دریافت مدرک MBA وارد دانشکده کسب‌وکار دانشگاه آکسفورد شدند. در آنجا هم فعالیت‌های ادبی و ورزشی خود را دنبال کردند. هر روز ساعت شش صبح برای تمرینات فشرده تیم قایقرانی بیدار می‌شدند و پس از آن هم ساعت‌های طولانی را در کلاس‌های درس می‌گذراندند.

در ماه مارس سال ۲۰۱۰ دوقلوهای وینکلووس در تیم بلو بوت آکسفورد-کمبریج روی رودخانه تامس (Thames)‌ پارو زدند. در پایان همان سال مدرک خود را از آکسفورد دریافت کرده و به آمریکا بازگشتند.

قبل از بازگشت به آمریکا در ۲۱ دسامبر ۲۰۰۹ وین چانگ موسس سازمان i2hub بر علیه آن‌ها شکایت کرده بود و از آن‌ها خواسته بود ۵۰ درصد غرامت دریافتی برای کانکت‌یو را به او بپردازند. همانطور که گفتیم ادعای چانگ در سال ۲۰۱۴ رد شد.

سال ۲۰۱۱ که با شکایت مجدد تایلر و کامرون از فیس‌بوک مصادف بود هم ماجرای دیگری داشت. قضات معتقد بودند زمان بستن پرونده فرارسیده است. دوقلوها باز هم قصد درخواست برای تجدید نظر را داشتند اما بعدا از این ایده خود دست کشیدند.

ورود به حوزه رمزارز

سال ۲۰۱۲ تایلر و کامرون وینکلووس یک شرکت سرمایه‌گذاری در نیویورک تاسیس کردند. این شرکت با نام Winklevoss Capital Management در حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری می‌کرد. برای شرکت‌های نوپا و استارتاپ‌ها کلاس برگزار می‌کرد و در مراحل اولیه زیرساخت، سرمایه و راهنمایی‌های لازم را برایشان فراهم می‌آورد.

آن‌ها سرمایه‌گذاری سنگینی هم روی ارزهای دیجیتال مجازی که به بیت کوین معروف بود انجام دادند. در آوریل ۲۰۱۳ وینکلووس‌ها ۱۰۰۰۰ بیت کوین با نرخ ۱۲۰ دلار خریدند. برای این خرید ۱۱ میلیون دلار از غرامت دریافتی از فیس‌بوک را خرج کردند. پس از آن حتی یک بیت کوین هم نفروختند و منتظر شدند تا ارزش آن افزایش پیدا کند. برخی از منابع عنوان کردند دوقلوها این بیت کوین‌ها را وقتی خریدند که ارزش هر بیت کوین ۱۰ دلار بوده است.

شرکت دوقلوها (Math-Based Asset Services LLC) در سال ۲۰۱۳ برای ایجاد یک صندوق مبادله رمزارز با نام وینکلووس بیت کوین تراست (Winklewoss Bitcoin Trust) ثبت نام کرد. درخواست آن‌ها در ماه مارس ۲۰۱۷ رد شد.

سال ۲۰۱۳، کامرون و تایلر روی بیت‌اینستنت (BitInstant) که یک پردازنده پرداخت بیت کوین است سرمایه گذاری کردند و ۱.۵ میلیون دلار از این طریق سود کردند. در ماه ژانویه از سال ۲۰۱۴ چارلی شرم (Charlie Sherm) مدیرعامل بیت‌اینستنت  به اتهام پولشویی و ارتباط با بازار سیاه جاده ابریشم آنلاین مورد بازجویی قرار گرفت. برادران وینکلووس در این پرونده اعلام کردند که فقط به عنوان یک سرمایه‌گذار منفعل با این شرکت همکاری داشتند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: فعالیت شرکت های اپل، گوگل و فیسبوک برای رقابت با بیت کوین

در ۲۳ ژانویه سال ۲۰۱۴ دوقلوها راه‌اندازی صرافی رمزارز خود با نام جمینی (Gemini) را اعلام کردند. در این صرافی کاربران می‌توانند به خرید و فروش و ذخیره بین کوین خود بپردازند. برای حفاظت از پسورد کاربران جمینی یک سیستم پیچیده از کلیدهای خصوصی در این سایت تهیه دیده شده است.

وقتی برادران وینکلووس وارد دنیای رمزارز شدند صرافی‌ها و کیف‌پول‌های زیادی برای ذخیره بیت کوین وجود نداشت و اندک تعداد موجود هم مستعد هک شدن بودند. آن‌ها کلید خصوصی خود را به چند قسمت تقسیم کرده و هر یک از قطعات در محل‌های مختلف حفاظت می‌شدند. به این ترتیب اگر یکی از قطعات کلید چاپ شده دزدیده می‌شد دزدان بدون سایر قطعات نمی‌توانستند از حساب آن‌ها کلاهبرداری کنند. دوقلوها از همین شیوه برای محافظت از داده‌های کاربران خود استفاده کردند و برای ورود به کیف پول کاربران و افزایش ایمنی حساب چندین فاکتور مختلف سنجیده می‌شود.

این رویکرد باعث شد نظر بسیاری از سرمایه‌گذاران به سمت جمینی جلب شود. حتی برخی اعلام کردند که جمینی یکی از معدود پلتفرم‌هایی است که به آن اعتماد دارند. البته شرکت جمینی تاکید داشت کاربران باید موارد احتیاط را برای حفاظت از حساب خود رعایت کنند و در عین حال شرکت هم به میزان قابل توجهی از احتمال هک شدن حساب‌ها می‌کاهد.

در سال ۲۰۱۶ جمینی به اولین صرافی مجاز برای رمزارز اتر تبدیل شد. پس از آن، کار جمینی به کانادا و بریتانیا گسترش یافت و تا سال ۲۰۱۷ ارزش مبادلات روزانه آن به ۳۰۰ میلیون دلار رسید. تایلر و برادرش هم تا آن زمان میلیاردر شده بودند.

سال ۲۰۱۴ آن‌ها وینکدکس (Winkdex) یک شاخص اقتصادی برای پیگیری قیمت بیت کوین ایجاد کردند. وینکدکس با مرور داده‌های هفت صرافی و براساس حجم معاملات هر صرافی قیمت‌ها را اعلام می‌کند.

دوقلوهای وینکلووس در دنیای رمزارز

کتاب میلیاردرهای بیت کوین به زندگی برادران وینکلووس پرداخته است.

دوقلوهای وینکلووس در ماه مارس ۲۰۱۴ با سودی که از بیت کوین به دست آوردند دو صندلی در سفینه فضایی Virgin Galactic ریچارد برنسون (Richard Branson) خریدند.

کامرون و تایلر با اینکه جزء اولین میلیاردرهای حوزه رمزارز به شمار می‌روند رفتاری خلاف افراد ثروتمند از خود نشان می‌دهند. دو قلوها پس از دریافت پول و سهام فیس‌بوک با سرمایه خود ریسک کرده و آن را روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کردند. البته این تصمیم برای آن‌ها پول بیشتری به ارمغان آورد.

در آوریل ۲۰۱۳ وقتی ارزش هر کوین به ۱۲۰ دلار رسیده بود دارایی این دو برادر ۱۱ میلیون دلار بود. اما در دسامبر ۲۰۱۷، با رسیدن قیمت هر بیت کوین به ۱۱٫۷۰۰ دلار، ارزش سرمایه وینکلووس‌ها به یک میلیارد دلار رسید.

در آن زمان مجله تایمز اعلام کرد ذخیره بیت کوین دوقلوها یک میلیارد و سیصد میلیون دلار است در حالی که آن‌ها ۳۵۰ میلیون دلار هم از ارزهای دیگری چون اتریوم دارند.

در شرایطی که سرمایه‌گذاران رمزارز با وسایل نقلیه‌ای چون لامبورگینی جابجا می‌شوند برادران وینکلووس ثروت خود را به شکلی دیگر مدیریت می‌کنند.

به گفته گزارشگر مجله تایمز ناتانئیل پاپر (Nathaniel Popper)

 با اینکه دوقلوها هر دو در مرکز شهر منهتن آپارتمان دارند اما یک زندگی بدون تجمل را می‌گذرانند. کامرون یک ماشین S.U.V قدیمی دارد اما تایلر اصلا ماشین ندارد.

به نظر می‌رسد این دو برادر بیشتر از اینکه به فکر خرج کردن باشند روی سرمایه‌گذاری‌های بیشتر تمرکز کرده‌اند. کامرون در مصاحبه با CNBC گفت در بلند مدت ممکن است شاهد مولتی تیلیاردری شدن وینکلووس‌ها باشیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: طبق آخرین داده‌ها، جمینی برترین صرافی ارز دیجیتال معرفی شد

به گزارش مجله تایمز دوقلوها بخشی از سرمایه خود را صرف راه‌اندازی صرافی رمزارز جمینی کرده‌اند. در این صرافی کاربران می‌توانند به خرید و فروش بیت کوین بپردازند. و از قرار معلوم وینکلووس‌ها هیچ قصدی هم برای فروش سهام آن ندارند.

این حرکت می‌تواند برای افراد حوزه رمزارز یک درس باشد «پولی که برای خرید وسایل و داشتن زندگی لاکچری خرج می‌شود خود می‌تواند برای به دست آوردن پول بیشتر سرمایه‌گذاری شود. در واقع بسیاری از خرج‌های تجملی واقعا صرف موارد ضروری نمی‌شوند.

دوقلوهای وینکلووس در رسانه‌ها

تایلر و کامرون دو شخصیت فعال، باهوش و نمونه افراد موفق هستند و جای تعجب نیست اگر ببینیم در رسانه‌های مختلف به شیوه‌های متفاوت از آن‌ها یاد شده است. در ادامه از حضور این دو برادر در چند رسانه پرآوازه یاد خواهیم کرد:

شبکه اجتماعی

دیوید فینچر کارگردانی است که در یکی از فیلم‌های خود به نام شبکه اجتماعی (Social Network) به چگونگی تاسیس فیس‌بوک پرداخته است. شبکه اجتماعی براساس کتاب میلیاردرهای تصادفی نوشته بن مزریک (Ben Mezrich) ساخته شد. در این فیلم آرمی همر (Armie Hammer) یک بازیگر آمریکایی تبار، در نقش کامرون وینکلووس ظاهر شده است. جاش پنس (Josh Pence) هم با صورت همر، به جای تایلر به ایفای نقش پرداخته است. داستان این فیلم درام در مورد چگونگی بوجود آمدن فیس‌بوک است.

شبکه اجتماعی در سال ۲۰۱۱ و در هشتادوسومین دوره از مراسم اسکار در بخش بهترین موسیقی فیلم، بهترین تدوین و بهترین فیلمنامه اقتباسی توانست به سه جایزه اسکار دست پیدا کند.

سریال سیمپسون‌ها

در یکی از اپیزودهای سریال سیمپسون‌ها به نام The D’oh-cial Network پتی و سلما در مسابقات قایقرانی المپیک شرکت کردند و در مقابل دوقلوهای وینکلووس وینکلووس با صدای آرمی همر به رقابت پرداختند.

مرد خانواده

در اپیزود The Giggity Wife از سریال Family Guy هم پس از اینکه جو، پیتر و کوگمیر از سالن غذاخوری هاروارد دیدن می‌کنند دوقلوهای وینکلووس را در بار دانشگاه می‌بینند.

کتاب میلیاردرهای تصادفی

کتاب میلیاردرهای تصادفی در سال ۲۰۰۹ توسط بن مزریک (Ben Mezrich) نوشته شد. این کتاب به تاسیس فیس‌بوک توسط مارک زاکربرگ و مسائلی که در این راه برای او پیش آمد پرداخته است. کلمبیا پیکچرز (Colombia Pictures) ر سال ۲۰۱۰ از این کتاب برای ساخت فیلم شبکه اجتماعی استفاده کرد. کتاب نامبرده از روی منابعی چون مصاحبه با همکار زاکربرگ یعنی ادواردو سورین (Eduardo Saverin) و اسناد ارائه شده توسط دادگاه به نگارش درآمده است.

کتاب میلیاردرهای بیت کوین بامحوریت برادران وینکلووس

میلیاردرهای بیت کوین (Bitcoin Billioners) هم کتاب دیگری است که مزریک در ادامه کتاب میلیاردرهای تصادفی به نوشتن آن پرداخت. گفته شده برادران وینکلووس قصد دارند به کمک شرکت استمپت ونچر (Stampede Venture) براساس این کتاب یک فیلم بسازند. ناگفته نماند که زاکربرگ هیچ نقشی در تبدیل کتاب میلیاردرهای تصادفی به فیلم نداشت. داستان این کتاب به ماجراهای پس از دادگاه و ورود کامرون و تایلر به دنیای رمزارز پرداخته است.

از اینکه تا پایان این مقاله با عنوان بیوگرافی دوقلوهای وینکلووس همراهمان بودید از شما سپاسگذاریم. با نظرات خود ما را در پیشبرد هر چه بهتر این وب‌سایت یاری دهید.

با اقتباس از: thefamouspeople