هر صنعتی، افراد پرنفوذی دارد که استراتژی‌، تصمیم و حتی صحبت‌های آن‌ها روی روند بازار تاثیرگذاراست. دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین هم از این قاعده مستثنا نیست. شما چند نفر از این اینفلوئنسرهای دنیای ارزهای رمزنگاری‌شده را می‌شناسید و آن‌ها را دنبال می‌کنید؟ با کوین نیک همراه شوید تا به معرفی ۱۰ اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین بپردازیم.

آشنایی با چند اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین دنیا

این فهرست بر اساس سایت کوین‌تلگراف، یکی از سایت‌های معتبر و قابل‌اعتماد در حوزه اخبار و اطلاعات ارزهای دیجیتال، جمع‌آوری شده است.

۱. چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل شرکت بایننس

چانگ‌پنگ ژائو، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل شرکت بایننس

حس می‌کنم آدم واقعا خوش‌شانسی هستم که این اقبال به من رو کرد تا به کاری که امروز انجام می‌دهم، مشغول شوم؛ اموری چون دسترسی بیشتر به ارزهای دیجیتال یا آزادی عمل مالی برای مردم سراسر جهان. من برای انجام این کارها انرژی دارم و بسیار خوش‌شانس هستم که در جایگاهی قرار گرفتم تا به این امور بپردازم.

چیانگ‌پنگ ژائو

چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، اولین اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین فهرست ما است و دلیل خوبی هم برای این مسئله وجود دارد. مدیرعامل ۴۲ ساله اهل کشور چین، به‌دلیل تاسیس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال به نام بایننس، به چنین شهرت و جایگاهی دست یافت. او در جولای سال ۲۰۱۷َ، بایننس را تاسیس کرد و از آن روز به بعد، توانست این صرافی را گسترش دهد و به یکی از برجسته‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل کند. امروزه این صرافی به انتخاب اول بسیاری از سرمایه‌گذاران دنیای رمزارز تبدیل شده است.

جالب است بدانید که او در دوران تحصیل خود در دانشگاه مک‌گیل مانتریال کانادا، برای تامین مخارج زندگی و آموزش خود، در مک‌دونالد کار می‌کرد. در سال ۲۰۱۸، مجله فوربیس چانگ پنگ ژائو را به‌عنوان سومین شخص ثروتمند دنیای ارزهای دیجیتال معرفی کرد.

۲. دیوید مارکوس، مسئول کالیبرا شرکت فیسبوک

کلی لوفلر، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

دیوید مارکوس، مسئول کالیبرا شرکت فیسبوک

زمانی‌که این ماجراجویی را آغاز کردیم، ایده اصلی ما گردآوری و حل مشکلات غیرقابل‌قبول بود؛ مشکلاتی از قبیل وجود ۱٫۷ میلیارد نفر از مردم دنیا که به بانک دسترسی ندارند و چند میلیارد نفر دیگر که تحت حمایت این بانک‌ها نیستند.

دیوید مارکوس

دیوید مارکوس (David Marcus) مدیر ۴۶ ساله اهل پاریس شرکت کالیبرا فیسبوک است. کالیبرا، کیف پولی متصل به دنیای بلاک چین است که هدف اصلی اشتمرکز روی صاحبان ارز دیجیتال لیبرا است.

دیوید مارکوس نقش‌های برجسته‌ای در دنیای تکنولوژی ایفا کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حضور در شرکت‌هایی نظیر فیسبوک و پی‌پال اشاره کرد. از آن‌جایی‌که مارکوس جزو اولین هواداران بیت کوین بود، پیش از حضور حرفه‌ای‌ خود در دنیای ارزهای دیجیتال، به شهرت ویژه‌ای در سیلیکون ولی رسید.

زمانی‌که مارکوس مدیر فیسبوک مسنجر بود، مارک زاکربرگ مدیرعامل شرکت فیسبوک، او را به‌عنوان رهبر تیم تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال و بلاک چین فیسبوک معرفی کرد. نتیجه این کار، ظهور یکی از پر سر و صداترین ارزهای دیجیتال به نام لیبرا بود.

۳. کلی لوفلر، سناتور آمریکایی و مدیرعامل سابق بکت

کلی لوفلر، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

کلی لوفلر، سناتور آمریکایی و مدیرعامل سابق بکت

به‌ندرت پیش می‌آید که راه ایجاد بازارهای جدید، مستقیم و هموار باشد. پروسه این کار به خلاقیت، نوآوری و پذیرش وابسته است و هر مرحله، چه در بخش کشف و چه در بخش تلاش، درنهایت باعث قدرت‌گرفتن محصول می‌شود.

کلی لوفلر

کلی لوفلر (Kelly Loeffler) پس از ۱۵ سال فعالیت در شرکت اینترکانتیننتال اکسچنج (اداره‌کننده ۱۲ تبادل نظارتی و بازار مانند معاملات آتی و بورس اوراق بهادار)، با مدیریت شرکت بکت (Bakkt) وارد دنیای ارزهای دیجیتال شد. این اینلفونسر ارز دیجیتال و بلاک چین به اولین زن جمهوری‌خواه ایالات جورجیا آمریکا تبدیل شد و انتظار می‌رود به‌عنوان یکی از افراد بانفوذ دولت، حمایت ویژه‌ای از تکنولوژی بلاک چین و ارزهای رمزنگاری شده داشته باشد.

۴. پاول دورف، موسس و مدیر عامل تلگرام

پاول دورف، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

پاول دورف، موسس و مدیر عامل تلگرام

پاول دورف (Pavel Durov) با تاسیس تلگرام و مطرح‌شدن آن به‌عنوان یکی از برترین و امن‌ترین پیام‌رسان‌های حال حاضر دنیا، در جهان معروف شد. اما اولین فعالیت بزرگ پاول دورف ۳۵ ساله در دنیای کسب و کار، تاسیس شبکه اجتماعی وی‌کی (VK) بود. این شبکه اجتماعی با ۵۰۰ میلیون حساب کاربری، باعث دگرگونی شبکه‌های اجتماعی در روسیه و اروپای شرقی شد. اما پس از مشکلات سیاسی مختلف، پاول دورف با خروج از شرکت وی‌کی و کشور روسیه، به همراه برادرش نیکولای دورف، در سال ۲۰۱۳ پیام‌رسان تلگرام را توسعه داد و حالا بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر به‌صورت ماهانه، از آن بهره می‌برند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: فعالترین و تاثیرگذارترین شرکت های بلاک چین از ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰

در پی موفقیت‌های دروف، او در تلاش است تا شبکه بلاک چین اختصاصی خود را برای تلگرام ایجاد کند. شبکه‌ای که توانست با فروش خصوصی توکن‌های خود از سال ۲۰۱۸، نزدیک به ۱٫۷ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. به‌دنبال این سرمایه قابل‌توجه‌ و قدرت بالای تلگرام، پاول دورف با توسعه و انتشار شبکه بلاک چین منحصر‌به‌فرد خود، به یک اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین قدرتمند تبدیل شده است.

۵. ویتالیک بوترین، یکی از موسسین اتریوم

ویتالیک بوترین، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

ویتالیک بوترین، یکی از موسسین اتریوم

ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) در ۱۹ سالگی، رمزارز مشهور اتریوم را بنیان‌گذاری کرد و حالا در سن ۲۶ سالگی، با قدرت‌گرفتن بیش از پیش اتریوم و بلاک چین آن، حضور او به‌عنوان یک اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین غیرقابل‌انکار است.

بوترین به‌عنوان یک برنامه‌نویس کانادایی-روسی، از سال ۲۰۱۱ جزو فعالان انجمن بیت کوین بود و در همان سال‌ها، مجله اختصاصی بیت کوین را تاسیس کرد و به‌عنوان یکی از نویسندگان آن فعالیت می‌کرد. اما بوترین توانست با اختراع اتریوم به‌عنوان یک شبکه جهانی بلاک چین، فضایی برای ظهور قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ایجاد کند، به قدرت رسید. همچنین اتریوم به‌عنوان دومین پلتفرم مشهور و باارزش ارزهای دیجیتال، پس از بیت‌ کوین شناخته می‌شود. درحال حاضر، تمرکز بوترین روی گسترش توانایی‌های پلتفرم اتریوم است.

۶. برایان آرمسترانگ، موسس و مدیرعامل کوین بیس

برایان آرمسترانگ، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

برایان آرمسترانگ، موسس و مدیرعامل کوین بیس

حدود ۳۷۹ مقاله ادعا داشتند که کار بیت کوین تمام است، اما نه‌تنها بیت کوین زنده ماند بلکه رونق گرفت و به باارزش‌ترین دارایی دهه اخیر تبدیل شد. پس معلوم شد که منتقدان اشتباه می‌کردند و ما یک درس مهم درمورد طبیعت آدم‌ها گرفتیم: بزرگ‌ترین موفقیت‌ها، ایده‌های متضادی هستند که مردم در ابتدا آن را رد می‌کنند و مورد تمسخر قرار می‌دهند.

برایان آرمسترانگ

برایان آرمسترانگ (Brian Armstrong) یک مهندس نرم‌افزار، مشاور، مدیر بحران و کارآفرین مرتبط با ارزهای دیجیتال است. فعالیت آرمسترانگ در حوزه بیت کوین، از سال ۲۰۱۲ و با تاسیس و مدیریت کوین‌بیس، یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های خرید و فروش ارزهای دیجیتال آغاز شد.

این صرافی امروزه به پلتفرمی به ارزش بیش از ۱٫۶ تبدیل شده است. براین آرمسترانگ بیشتر شهرت خود را از طریق کوین بیس به‌دست آورد. او یکی از موسسین شرکت گیو‌کریپتو (GiveCrypto) است، شرکتی که با جمع‌آوری ۴ میلیون دلار کمک مالی از طریق ارزهای دیجیتال، به مردم فقیر کمک می‌کند.

۷. جوزف لوبین، یکی از موسسین اتریوم و موسس ConsenSys

جوزف لوبین، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

جوزف لوبین، یکی از موسسین اتریوم و موسس ConsenSys

جوزف لوبین (Joseph Lubin) یکی از تکنیسین‌های سابق وال استریت، امروزه به یکی از مهم‌ترین اینفلوئنسرهای دنیای ارزهای دیجیتال و بلاک چین تبدیل شده است. او که سابقه فعالیت به‌عنوان مدیر ارشد عملیات شرکت اتریوم را در کارنامه خود دارد، شرکت ConsenSys که استارتاپی در زمینه توسعه سرویس‌های نرم‌افزاری غیرمتمرکز بر اساس بلاک چین اتریوم است را تاسیس کرد.

در سال ۲۰۱۸، مجله فوربیس شبکه مالی جوزف لوبین بین افراد ثروتمند حوزه ارزهای دیجیتال را بین یک تا پنج میلیون دلار تخمین زد. یکی از فعالیت‌های مهم جوزف لوبین، تلاش گسترده او برای یافتن راه‌حل‌های مناسب درخصوص مشکلات مختلف صنعت بلاک چین است.

۸. الیزابت استارک، مدیرعامل لایتنینگ لبز

الیزابت استارک، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

الیزابت استارک، مدیرعامل لایتنینگ لبز

الیزابت استارک (Elizabeth Stark) یک کارآفرین، مربی و مدافع اینترنت آزاد در حوزه بلاک چین است. او به‌عنوان محقق مرکز اینترنت و جامعه برکمن دانشگاه هاروارد، کارآفرین شرکت استارت‌اکس (StartX) و یکی از اعضای دانشگاه ییل فعالیت داشته است.

او حین ایفای نقش خود به‌عنوان یکی از رهبران جنبش اینترنت آزاد، در سال ۲۰۱۸ شرکت لایتنینگ نتورک (Lightning Network) را تاسیس کرد؛ جایی که در آن، شبکه لایتنینگ برای بلاک چین بیت کوین، درحال‌توسعه است. هدف این شرکت، بهبود هزینه‌ و سرعت تراکنش‌های بیت کوین است.

۹. برد گارلینگهوس، مدیرعامل ریپل

برد گارلینگهوس، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

برد گارلینگهوس، مدیرعامل ریپل

برد گارلینگهوس (Brad Garlinghouse) به‌لطف ریپل و تاسیس شبکه پرداخت بین‌المللی از طریق ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. از سال ۲۰۱۵، گارلینگهوس مدیرعامل شرکت ریپل است و همچنین یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت هم محسوب می‌شود. او پیش از فعالیت در ریپل، در شرکت سرویس ابری های‌تیل (Hightail) کار می‌کرد و همچنین به‌عنوان اعضای ارشد شرکت‌های یاهو (Yahoo) و AOL نقش‌آفرینی کرده است.

علاوه بر ریپل، گارلینگهوس به‌عنوان یک سرمایه‌گذار فرشته هم فعالیت دارد و سرمایه چندین شرکت نوپا را فراهم کرده است، اما به ندرت در مدیریت این شرکت‌ها دخالت می‌کند.

۱۰. جاستین سان، موسس ترون و مدیرعامل بیت‌تورنت

جاستین سان، اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین

جاستین سان، موسس ترون و مدیرعامل بیت‌تورنت

ترون در سپتامبر سال ۲۰۱۷، توسط بنیادی به همین نام منتشر شد. این بنیاد، توسط جوانی به نام جاستین سان (Justin Sun) با مدرک کارشناسی ارشد مطالعات آسیای شرقی از دانشگاه پنسیلوانیا و لیسانس تاریخ از دانشگاه پکینگ، رهبری می‌شود. ترون، حالا در تلاش است تا به یکی از بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال سراسر دنیال تبدیل شود.

ترون به اندازه‌ای بزرگ شد که توانست در سال ۲۰۱۸، بیت‌تورنت (BitTorrent) را تصاحب و توکن بیت‌تورنت را عرضه کند. با موفقیت‌های پی‌در‌پی، سان به یکی از اشخاص بحث‌برانگیز فضای بلاک‌چین تبدیل شد و تکنیک‌های دقیق بازاریابی او، موردتوجه بسیاری از فعالان این حوزه قرار گرفت تا به یک اینفلوئنسر ارزهای دیجیتال و بلاک چین تبدیل شود.

منبع: cryptonewmedia