بانکا جنرالی، یک بانک ایتالیایی، اقدام به خرید سهام کیف پول کونیو کرد. این بانک متمرکز بر بانکداری خصوصی و مدیریت ثروت برای کاربران ویژه‌اش است.

این کیف پول بیش از ۱۵۰ هزار پورتفولیو (سبد سرمایه‌گذاری)، ارز دیجیتال و رمزنگاری شده را برای مشتریان ایتالیایی ارائه می‌دهد. برای کاربران خود امکان خرید، فروش و انتقال بیت کوین را فراهم کرده است.

بانک در گزارش خود اعلام کرد:

طبق این قرارداد، شراکت ما با کونیو ادامه‌دار خواهد بود. تا از رشد شرکت و توزیع محصولات آن به عنوان بخشی از طیف وسیع خدمات دیجیتالی بانک به مشتریان خود پشتیبانی کند.

این بانک همچنین خاطر نشان کرد که پس از خرید سهام کیف پول، در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار مشتری ایتالیایی از کیف ارز رمزنگاری شده در کونیو بهره‌مند خواهند شد.

جینا ماریا موساُ مدیرعامل بانک افزود:

این یک مشارکت مهم صنعتی است که با توجه به فناوری موجود در دو شرکت، ارزش بسیار زیادی دارد. ما می‌دانیم که ساختار آینده بازارهای مالی مطمئناً تحت تأثیر فناوری بلاکچین خواهد بود. ارزهای دیجیتال در بسیاری از زمینه‌ها همچنان پیشرفت خواهند کرد. این توافق نامه‌ی همکاری به بانک کمک می‌کند تا طیف وسیعی از خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

خرید سهام کیف پول کوینو

بانکا جنرالی با خرید سهام کیف پول کونیو قصد ارائه خدمات ارز دیجیتال از سال ۲۰۲۱ را دارد

بیشتر بخوانید: قانون گذاری ارز دیجیتال در ایتالیا

ارزهای دیجیتال، آینده‌ی بازارهای مالی خواهند بود

کریستین میکولی، مدیر عامل شرکت کونیو:

این توافق نامه با بانکا جنرالی، گامی مهم در جهت ایجاد دوره جدید برای کل سیستم مالی است. با این معامله ایتالیا را به عنوان یک کشور پیشرو در اروپا، در موقعیت رقابتی برای توسعه‌ی فناوری‌های جدید قرار می‌دهد.

هایپ (Hype)، در ماه مارس، یک بانک ایتالیایی دیگر، با سه میلیون مشتری، اقدام به خرید سهام کیف پول کونیو کرد و به مشتریان خود اجازه‌ی خرید، فروش و انتقال بیت کوین را داد.

بانک‌ها در برابر ارزهای دیجیتال احساس خطر می‌کنند و مانند همه‌ی سازمان‌های بزرگ تمایل طبیعی به مقاومت در برابر تغییر دارند. اما دیگر متوقف کردن نوآوری غیرممکن است: مانند این که تلاش کنید با دستان خود، جلوی باد را بگیرید.

امروزه، بیت کوین سومین روش پرداخت آنلاین در ایتالیا محسوب می‌شود. به نظر می رسد آینده از آن این تکنولوژی است.

به نظر شما بانک‌ها پیروز خواهند شد یا ارزهای دیجیتال؟ آیا آینده را ارزهای دیجیتال رقم خواهند زد؟ دیدگاهتان را درباره‌ی این موضوع در بخش نظرات و صفحات اجتماعی کوین نیک در میان بگذارید.

منبع: decrypt