ساعت‌های اخیر برای بازار ارزهای دیجیتال بسیار هیجان انگیز سپری شد. بیت کوین موفق شد برای اولین بار در تاریخ خود از مرز ۲۰٫۰۰۰ دلار و حتی ۲۲٫۰۰۰ دلار فراتر رود. اتریوم هم به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ رسید و ریپل رشد ۲۳ درصدی را تجربه کنید. در ادامه این مطلب نگاهی می‌اندازیم به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۷ آذر برابر یا ۱۷ دسامبر ۲۰۲۰، با ما همراه شوید.

بررسی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۲۷ آذر

در ادامه نگاهی می‌اندازیم به تغییرات قیمت ارزهای مهم بازار در ۲۴ ساعت گذشته و سعی می‌کنیم جهت حرکت بعدی آن‌ها را پیش بینی کنیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال روز ۲۷ آذر (۱۷ دسامبر ۲۰۲۰) برگرفته از سایت Coin360

بیت کوین

امروز رنگ بازار بیت کوین سبزتر از همیشه است. بیت کوین که اواخر ماه نوامبر موفق شده بود رکورد بالاترین قیمت تاریخ خود را بشکند تنها پس از ۱۶ روز به بالاترین قیمت تاریخ خود رسید. بیت کوین با بیش از ۱۵ درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته نه تنها سطح روانی ۲۰ هزار دلار را شکست بلکه در حال حاضر با قیمت ۲۲٫۲۴۹ دلار معامله می‌شود.

در صورتی که بیت کوین به روند صعودی خود ادامه دهد، رسیدن به قیمت ۲۵۰۰۰ دلار برای بیت کوین اصلا دور از انتظار نیست.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار روز ۲۷ آذر

معمولا پس از هر برک‌اوت (breakout) شاهد ریزش قیمت بیت کوین به سطح قبلی هستیم. اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است بیت کوین تا سطح ۱۹٫۵۰۰ دلار ریزش کند. اما در صورت ریزش بیشتر و رسیدن به حمایت ۱۷٫۵۰۰ دلاری ممکن است روند صعودی اخیر بیت کوین بی اعتبار شود. چیزی که حداقل فعلا در نمودارهای قیمت بیت کوین مشاهده نمی‌شود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: تحلیل فاکتورهای فاندامنتال برای خرید بیت کوین در سال ۲۰۲۱

اتریوم

اتریوم هم که نشان داده است همبستگی بسیار شدیدی با بیت کوین دارد، همزمان با رکورد شکنی بیت کوین موفق شد از مقاومت ۶۰۰ دلاری عبور کند و به بالاترین قیمت خود در سال ۲۰۲۰ دست پیدا کند. اتریوم با ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته حالا با قیمت در حدود ۶۴۶ دلار معامله می‌شود.

در صورت ادامه روند صعودی مثلث متقارن صعودی شکل گرفته در نمودار قیمت اتریوم هدف ۷۶۳ دلاری را نشان می‌دهد.

شیب صعودی میانگین متحرک و موقعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) بالای ۶۱ نشان می‌دهد اتریوم با کمترین مقاومت برای ادامه روند صعودی روبرو است.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتریوم / دلار روز ۲۷ آذر

بر خلاف این فرضیه اگر روند قیمت نزولی شود و اتریوم موفق نشود خودش را در این محدوده حفظ کند، سقوط به سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۵۷۲ دلار محتمل است. اما حمایت قوی در این محدوده ممکن است دوباره مسیر را به سمت روند صعودی تغییر دهد.

ریپل

ریپل پس از روزها ریزش در ۲۴ ساعت گذشته با حجم خرید بالایی روبرو شد، به این ترتیب ریپل با بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت نسبت به روز گذشته از محدوده ۰/۴۵ دلار به محدوده ۰/۵۵ دلاری رسیده است. در زمان نگارش این مطلب ریپل با قیمت ۰/۵۶۱۵ دلار معامله می‌شود.

حالا با هموار شدن میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و با توجه به قرار گرفتن شاخص RSI  در میانه نمودار می‌توان گفت عرضه و تقاضا به تعادل رسیده است. هر چند به نظر می‌رسد خرس‌های بازار به همین راحتی دست از سر ریپل برنخواهند داشت.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل/ دلار روز ۲۷ آذر

در صورت شکست این روند صعودی ممکن است قیمت ریپل تا محدوده میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۰/۴۲ دلار ریزش کند. ریپل در این محدوده از حمایت خوبی برخوردار است اما در صورت شکست این حمایت مقصد بعدی ریپل در روند نزولی محدوده ۰/۳۶ دلار خواهد بود.

این مطلب راهم مطالعه کنید: آیا ریپل می‌تواند در آینده نزدیک به تارگت ۱ دلاری دست پیدا کند؟

لایت کوین

لایت کوین که روز گذشته در محدوده ۸۰ تا ۸۵ دلار نوسان می‌کرد امروز با جهش ۱۵ درصدی حالا به بالای ۹۰ دلار رسیده است و در زمان نگارش این مطلب هر واحد لایت کوین معادل ۹۲/۶۱ دلار ارزش دارد.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز لایت کوین/ دلار روز ۲۷ آذر

در حال حاضر لایت کوین با یک مقاومت در قیمت ۹۳/۹۲ دلار روبرو شده است در صورت شکست این مقاومت ایستگاه بعدی لایت کوین در محدوده ۱۰۰ دلار خواهد بود. اگر همه چیز به خوبی پیش رود، رسیدن به ۱۴۰ دلار هم برای لایت کوین دور از انتظار نیست.

در صورتی که این فرضیه محقق نشود، لایت کوین احتمالا برای مدتی در محدوده قیمتی ۸۰ دلار نوسان خواهد داشت.

بیت کوین کش

دم بلند کندل بیت کوین کش در روز ۱۴ دسامبر نشان می‌دهد گاوهای بازار از قدرت زیادی برای خرید در قیمت‌های پایین برخوردار هستند. چیزی که در روز ۵ دسامبر ادامه پیدا کرد و بالاخره بیت کوین کش موفق شد مقاومت ۲۸۰ دلاری را پشت سر بگذارد. بیت کوین کش حالا با نزدیک به ۱۰ درصد افزایش قیمت در محدوده ۳۱۳ دلار معامله می‌شود.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین کش/ دلار روز ۲۷ آذر

اگر قیمت بیت کوین کش بتواند برای مدت قابل توجهی بالای ۳۰۰ دلار باقی بماند، احتمال رسیدن به ۳۲۰ و حتی ۳۳۸ دلار هم وجود دارد. اما در صورت بی اعتبار شدن روند صعودی ممکن است بیت کوین کش تا محدوده میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی ۲۷۳ دلار ریزش کند.

چین لینک

چین لینک که روز گذشته در محدوده ۱۲/۴۹ دلار معامله می‌شد امروز با جهش ۱۰ درصد به بالای ۱۳ دلار رسیده است. محدوده‌ای که چند بار برای رسیدن به آن تلاش کرده بود اما هربار به در بسته برخورد کرده بود. در حال حاضر چین لینک با قیمت ۱۳/۶ دلار معامله می‌شود.

اگر چین لینک موفق شود بالای محدوده ۱۳ دلاری دوام بیاورد و این مقاومت را تبدیل به حمایت کند، رسیدن به قیمت‌های ۱۵ دلار و ۱۷/۷۷ دلار دور از دسترس نیست. هر چند در حال حاضر میانگین متحرک بدون شیب و قرار گرفتن RSI در میانه جهت حرکت بعدی چین لینک را مشخص نمی‌کند.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز چین لینک / دلار روز ۲۷ آذر

در صورت بی اعتبار شدن روند صعودی، انتظار داریم چین لینک دوباره به محدوده قبلی باز گردد و چند روز در آن محدوده نوسان کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: چگونه یک تریدر بیت کوین در ۵ هفته ۶۳۸ هزار دلار را به ۴/۴ میلیون دلار تبدیل کرد

کاردانو

ارز (ADA) کاردانو هم که روزهای اخیر برای عبور از مقاومت ۰/۱۵۵ دلاری با مشکل مواجه شده بود، نسب به روز گذشته بیش از ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد و حالا به محدوده ۰/۱۶۶۶ دلار رسیده است.

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی و عدد ۵۹ برای شاخص  RSI نشان می‌دهد گاوها بازار کاردانو را تحت کنارل دارند. در صورت ادامه روند گاوی می ‌توانیم کاردانو را در قیمت‌های ۰/۱۷۴ دلار، ۰/۱۸۲ دلار و حتی ۰/۲ دلار ببینیم.

بازار ارزهای دیجیتال ۲۷ آذر

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو/ دلار روز ۲۷ آذر

در غیر اینصورت اگر کاردانو موفق به شکست مقاومت بالاسری خود نشود انتظار داریم برای چند روزی در محدوده فعلی باقی بماند.

در بین سایر ارزهای مهم بازار می‌توان به افزایش قیمت ۱۵ درصدی استلار، ۷ درصدی بیت کوین اس وی، ۴ درصدی بایننس کوین و ۳ درصدی پولکادات اشاره کرد.

تحلیل شما از وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در روز ۲۷ آذر چیست؟ اگر شما هم پیش بینی و تحلیل خاصی درباره روند قیمت بیت کوین و سایر ارزهای مهم بازار دارید می‌توانید از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.