در سری مطالب راهنمای ورود به بازار بیت کوین، از اهمیت آشنایی با ارزهای دیجیتال و بلاک چین گفتیم، ریسک‌ها و اخبار دنیای رمزارزها را شرح دادیم، از چگونگی کار صرافی‌ها گفتیم و در آخر به سراغ روش داد و ستد بیت کوین رفتیم. حال در قسمت نهایی این مجموعه مقالات، از تحلیل بازار بیت کوین می‌گوییم، مسئله‌ای که به شدت در موفقیت شما در بازار ارزهای دیجیتال تاثیر دارد.

در ادامه این مطلب از کوین نیک همراه ما باشید تا با تحلیل بازار بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا شویم و از حد و مرزهای حضور در این بازار بگوییم.

یادگیری تحلیل بازار بیت کوین و خواندن چارت‌ها

اگر به شدت علاقه‌مند به ورود به بازار ارزهای دیجیتال هستید، پس از جمله افرادی محسوب می‌شوید که اعتقاد دارید رمزارزها، آینده‌ی دنیای اقتصاد هستند و قصد دارید تا حد ممکن روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین بسیار مهم است که تا حد امکان این سکه‌های دیجیتالی را در زمان مناسب و با بهترین قیمت ممکن خریداری کنید.

بهتر است برای شروع، با خرید کم شروع کنید و به عنوان یک فرد مبتدی، همه‌ی سرمایه خود را وارد این بازار نکنید. از روی هیجان و احساسات، هرگز دست به خرید حجیم نزنید و هر دقیقه از روز خود را صرف تبادلات بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال نکنید.

یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید درستی زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال را بسنجید، یادگیری چارت‌ها و انجام تحلیل‌های متنوع است. نمی‌توان تنها به قیمت امروز بیت کوین نگاه کرد، آن را خرید و فردا آن را فروخت. ممکن است وقتی بیت کوین می‌خرید، فردای همان روز قیمت آن به شدت کاهش پیدا کند و ضرر کنید، چرا؟ زیرا شما قبل از خرید هیچ تحلیلی نداشته‌اید.

تحلیل ارزهای دیجیتال، وابستگی زیادی به دنبال کردن اخبار دارد، اما حرفه‌ای شدن در آن، نیازمند تمرین، مطالعه و صبر است.

خطر هیجان و احساسات در خرید و فروش ارزهای دیجیتال

تحلیل بازار بیت کوین و خواندن چارت‌ها

جداول مهم برای تحلیل ارزهای دیجیتال

انواع و اقسام استراتژی‌های مختلف در تحلیل ارزهای دیجیتال وجود دارد که به عنوان یک فرد حرفه‌ای، باید به خوبی با آن‌ها آشنا شوید و بهترین استراتژی را برای شیوه کار خود انتخاب کنید. بازرگانان برای پیش بینی ترندهای آینده بازار، از شاخص‌های مختلفی استفاده می‌کنند. اما در پلتفرم‌های خرید و فروش مانند کوین بیس پرو، چندین جدول مختلف را مشاهده خواهید کرد که برای پیش‌بینی حدودی بازار، می‌توانید روی آن‌ها متمرکز شوید.

همچنین هر یک از جدول‌ها و تحلیل‌های تکنیکال، دارای شاخص‌های مختلفی هستند که از جمله مهم‌ترین شاخص‌ها می‌توان به شاخص قدرت نسبی، شاخص میانگین متحرک، شاخص میانگین متحرک همگرا واگرا، شاخص قدرت نسبی تصادفی و شاخص باندهای بولینگر اشاره کرد. ما پیش از این در معرفی مهم‌ترین شاخص‌های تحلیل تکنیکال، به معرفی این شاخص‌ها پرداخته‌ایم.

همچنین علاوه بر شاخص‌ها، مهم است که انواع و اقسام روش‌های تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید و از فوت و فن‌های آن آگاه شوید. ما در کوین نیک مقاله‌ای مفصل در ۷ قسمت را منتشر کرده‌ایم تا به زبان ساده، با تحلیل تکنیکال به خوبی آشنا شوید:

اهداف کلی یادگیری تحلیل تکنیکال و این شاخص‌ها این است تا مسیری که ارز دیجیتال مورد نظر ما در یک بازه زمانی مشخص طی خواهد کرد را پیش بینی کنیم. این مسیر، تا حدود زیادی نشان خواهد داد که قیمت‌ها به چه سمتی خواهند رفت تا بتوانید بهترین تصمیم را برای خرید یا فروش ارز دیجیتال خود بگیرید.

اهمیت صبر و شکیبایی برای موفقیت در بازار بیت کوین

تحلیل ارزهای دیجیتال

صبور باشید و از احساسات فاصله بگیرید

هنگامی که وارد این بازار شدید و اولین خرید خود را انجام دادید، هر اتفاقی ممکن است به شکلی ناگهانی در بازار ارزهای دیجیتال رخ دهد. همچنین ممکن است حتی یک اشتباه از سوی شما سر بزند و باعث از دست رفتن بخشی از داریی‌تان شود. اما مهم این است که در این شرایط صبور باشید. بسیاری از کاربران مبتدی رمزارزها، پس از شنیدن یک خبر سریعاً وحشت زده می‌شوند و دست به اقداماتی می‌زنند که وقتی کار از کار تمام شد، از آن‌‌ها پشیمان می‌شوند.

ممکن است پس از خرید یک ارز، خبر سقوط قیمت را بشنوید و خیلی زود دست به فروش بزنید، ممکن است با از دست دادن بخشی از مال خود، سریعا به خرید دو برابری ارز دیجیتال بروید تا اشتباه خود را جبران کنید. هر اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما مهم این است که از روی احساسات تصمیم نگیرید و در امر خرید و فروش یا پس انداز ارزهای دیجیتال صبور باشید.

تا می‌توانید مطالعه کنید، یاد بگیرید و تجربه کسب کنید. حتی کاربران حرفه‌ای ارزهای دیجیتال، اطلاعات خود را دائما به‌ روز نگه می‌دارند. همچنین سعی نکنید سریعا جذب پیشنهادات وسوسه انگیز مرتبط با ارزهای دیجیتال شوید. دنیای ارزهای رمزنگاری شده و بلاک چین آن‌قدر بزرگ است که می‌تواند نفوذ زیادی به دنیای اقتصاد و صنایع مختلف داشته باشند.