بازار ارزهای دیجیتال روزهای بسیار پرهیجانی را سپری می‌کند. اغلب ارزهای مهم بازار در روزهای گذشته موفق به شکستن سطح مقاومت خود شده‌اند و تریدرها به دنبال کسب سود از این بازار هستند. در ادامه مطلب قصد داریم به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز  ۳ آبان بپردازیم، با ما همراه شوید.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۳ آبان

انتشار خبر پشتیبانی پی پال از ارزهای دیجیتال مانند یک محرک قوی قیمت بیت کوین را به بالاترین سطح در یک سال اخیر رساند. در پی این اخبار، تریدرهایی که پوزیشن‌های کوتاه‌مدت داشتند مجبور شدند معاملات خود را با معاملات جدید پوشش دهند، در نتیجه یک شورت اسکوئیز (short squeeze) در روند صعودی ۲۱ اکتبر مشاهده شد. داده‌های به دست آمده از صرافی ارز دیجیتال هوبی (Huobi) نشان می‌دهد، تریدرهای حرفه‌ای متقاعد نشده‌اند که روند صعودی فعلی می‌تواند موفقیت پوزیشن‌های بلندمدت را تضمین کند. مارسل پچ‌من (Marcel Pechman) از کوین‌تلگراف این موضوع را نشانه‌ای برای شروع روند نزولی و بازار خرسی  معرفی می‌کند.

از طرف دیگر معاملات تسویه‌نشده قراردادی آتی بیت کوین در صرافی CME  تصویر متفاوتی را نشان می‌دهد. CME حالا از نظر قرادادهای باز یا تسویه نشده (open interest) پس از اوککس (OKEx) به عنوان دومین صرافی بزرگ محسوب می‌شود. این موضوع نشان می‌دهد که تقاضای سازمانی در حال افزایش است و حالا سازمان‌ها بیشتر به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین علاقه‌مند شده‌اند.

این مجموعه داده‌های متناقض از صرافی‌های معاملات آتی بیت کوین تنها به سردرگمی تریدرها برای تشخیص حرکت بعدی بیت کوین در بازار منجر شده است. برای اینکه بهتر این موضوع را درک کنیم بیایید نگاه عمیق‌تری به بازار ارزهای دیجیتال و روان‌شناسی تریدرها بیندازیم.

سرمایه‌گذاران سازمانی معمولا به ندرت به دلیل ترس از دست دادن فرصت (FOMO) اقدام به خرید می‌کنند. این تریدرها و معامله‌گران بزرگ ممکن است قبل از خرید صبر کنند و منتظر بمانند تا روند پایدار بماند و سطح مقاومت را به خوبی بشکند.

بیایید نگاهی بیندازیم به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۳ آبان تا ببینم اندیکارتورها تکنیکال چه چیزی را به ما نشان می‌دهند.

جفت ارز بیت کوین / دلار

بیت کوین روز ۲۱ اکتبر موفق شد به خوبی مقاومت ۱۲٫۴۶۰ دلاری را شکست دهد و بالاتر از آن بماند. این حرکت باعث شد قیمت بیت کوین به بالاترین سطح در یک سال اخیر برسد که نشان دهنده تقویت این ارز است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۱٫۶۷۹ دلار) شیب صعودی گرفته و همچنین میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۱۰٫۹۴۳) هم در حال افزایش است. این نشان می‌دهد که روندهای کوتاه مدت و میان مدت بازار از گاوها حمایت می‌کند.

همچنین روند صعودی بالاتر از ۱۳٫۰۰۰ دلار شاخص قدرت نسبی را به نزدیکی ۸۱ رساند، دو دفعه قبل که شاخص به این سطح رسیده بود باعث جذب رزرو سود شده بود.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین / دلار

جفت ارز بیت کوین / دلار (BTC/USD) با فروش بالاتر از ۱۳٫۰۰۰ دلار روبرو است، اما به نظر نمی‌رسد که گاوهای بازار عجله‌ای برای بستن پوزیشن‌ها خود داشته باشند. اگر این جفت ارز در روزهای اخیر به زیر سطح حمایت ۱۲٫۴۶۰ دلار ریزش نکند، احتمال ادامه این روند صعودی به ۱۴٫۰۰۰ دلار وجود دارد.

از طرف دیگر اگر خرس‌های بازار موفق شوند قیمت بیت کوین را به زیر سطح حمایت ۱۲٫۰۵۰ تا ۱۲٫۴۶۰ دلار برسانند، عدم تقاضا در قیمت‌های بالاتر را نشان می‌دهد. اگر این اتفاق رخ دهد می‌توانیم روند فعلی را یک تله خرسی قلمداد کنیم.

این مطلب راهم مطالعه کنید: ورود هیجان‌انگیز پی‌پال؛ روزی خوش برای بیت‌کوین و رمزارزهای دیگر

جفت ارز اتریوم / دلار

ارز دیجیتال اتر روز ۲۲ اکتبر موفق شد مقاومت ۳۹۵ دلاری را بعد از مدت‌ها شکست دهد و بالاتر از آن باقی بماند. این حرکت الگوی مثلث صعودی را تکمیل کرد که هدف نهایی آن ۴۷۸ دلار است.

اندیکاتورهای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷۷ دلار) در حال افزایش است و شاخص نسبی قدرت (RSI) هم در قلمرو مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها دست برتر را در بازار اتریوم دارند.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز اتریوم / دلار

با این حال، خرس‌ها در حال حاضر سعی می‌کنند قیمت را به زیر سطح حمایت ۳۹۵ دلار برگردانند. اگر موفق شوند، این موضوع نشان می‌دهد که روند صعودی فعلی جعلی بوده است.

از طرف دیگر اگر جفت ارز اتر / دلار (ETH/USD) بالاتر از سطح ۳۹۵ دلار باقی بماند، می‌توانیم نتیجه بگیریم این روند صعودی معتبر بوده و در صورت ادامه این روند صعودی می‌توانیم انتظار داشته باشیم اتریوم به بالاتر از ۴۲۱ دلار هم برسد.

جفت ارز ریپل / دلار

در ۲۱ اکتبر ریپل تلاش کرد به بالای سطح ۰/۲۲۹۵ تا ۰/۲۶ دلار صعود کند اما گاوهای بازار موفق به این کار نشدند که نشان دهنده کمبود تقاضا در قیمت‌های بالا است.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز ریپل / دلار

عدم موفقیت جفت ارز ریپل / دلار (XRP/USD) در شکستن این سطح مقاومت می‌تواند باعث جذب رزرو سود شود. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک سقوط کند نشان می‌دهد که نوسانات در این محدوده قیمتی برای چند روز آینده ادامه خواهد داشت.

بر خلاف این فرضیه، اگر قیمت دوباره به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۰/۲۴ دلار بازگردد، گاوها یکبار دیگر برای شکستن مقاومت ۰/۲۶ تا ۰/۲۶۵۷۶۳ دلاری تلاش خواهند کرد.

شکست این سطح مقاومت و بسته شدن بالاتر از این قیمت، الگوی سرو شانه معکوس را کامل می‌کند که می‌تواند نشانه‌ای برای روند صعودی جدید و رسیدن به هدف ۰/۳ دلاری باشد.

این مطلب راهم مطالعه کنید: راه اندازی سرویس خط اعتباری ریپل برای وام‌دهی به شرکت‌ها

جفت ارز بیت کوین کش / دلار

بیت کوین کش در حال حاضر با فروش در نزدیک سطح مقاومت ۲۸۰ دلاری روبرو است. این نشان می‌دهد خرس‌های بازار تلاش می‌کنند قیمت را به زیر این سطح برسانند. اگر موفق به این کار شوند، ریزش قیمت بیت کوین کش به سطح میانگین متحرک ۲۰ روزه یعنی ۲۴۷ دلار قابل پیش بینی است.

با این حال میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) بسیار نزدیک به منطقه فروش بیش از حد قرار دارد که نشان می‌دهد مسیر کمترین مقاومت به سمت بالا را دارد.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین کش / دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالاتر از ۲۸۰ دلار حفظ کنند، رسیدن به ۳۰۰ دلار امکان‌پذیر است و این سطح می‌تواند به عنوان مقاومت بعدی عمل کند اما اگر گاوها موفق به شکست این سطح مقاومت شوند، جف ارز بیت کوین کش / دلار (BCH/USD) می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و قیمت‌های ۳۲۶/۳۰ و ۳۳۷ دلار را هدف قرار دهد.

این روند صعودی می‌تواند بی‌اعتبار شود اگر قیمت بیت کوین کش به زیر سطح حمایت ۲۴۲ دلاری شکسته شود.

جفت ارز بایننس کوین / دلار

بایننس کوین (BNB) هم موفق شد روز ۲۲ اکتبر بالاتر از خط روند نزولی بسته شود. نشان می‌دهد که اصلاح قیمت بایننس کوین ممکن است پایان یافته باشد. در حال حاضر میانگین متحرک شیب صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی بالای ۵۶ قرار گرفته که نشان می‌دهد گاوها در بازار برتری دارند.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بایننس کوین / دلار

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۳۱/۹۷۹۸ دلار برسانند، تلاش دوباره بایننس کوین برای رسیدن به بالاترین قیمت یک سال گذشته یعنی ۳۳/۳۸۸۸ دلار امکان‌پذیر است. در صورت موفقیت بایننس در شکستن این مقاومت ادامه روند صعودی و هدف قرار دادن ۳۹/۵۹۴۱ دلار دور از انتظار نخواهد بود.

از طرف دیگر اما اگر روند نزولی باعث شود قیمت بایننس کوین به زیر ۲۸/۵۰ دلار سقوط کند، روند صعودی اعتبار خود را از دست می‌دهد و ممکن است باعث اصلاح قیمت شدیدتر و رسیدن به قیمت ۲۲ دلار شود.

جفت ارز لینک / دلار

چین لینک موفق شد روز ۲۲ اکتبر با شکتن مقاومت ۱۱/۸۰۲۸ دلاری الگوی مثلث صعودی را کامل کند. هدف نهایی این الگو ۱۵ دلار است.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۰/۷۱ دلار) شیب ملایم صعودی دارد و شاخص RSI بالای ۵۷ قرار گرفته که نشان می‌دهد گاوها در بازار برتری دارند.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز لینک / دلار

با تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۳ آبان می‌توان دید که خرس‌ها چندان به ادامه این روند صعودی تمایل ندارند و تلاش می‌کنند قیمت لینک را به زیر سطح حمایت ۱۱/۱۹۹ تا ۱۱/۸۰۲۸ دلار برسانند. اگر آن‌ها موفق به انجام این کار شوند نشان می‌دهد روند فعلی یک تله گاوی بوده است.

از طرف دیگر، اگر خرس‌ها نتوانند قیمت را زیر سطح حمایت حفظ کنند، نشان می‌دهد که گاوها در حال تجمیع هستند. این موضوع می‌تواند احتمال ادامه روند صعودی و رسیدن لینک به ۱۳/۲۸ دلار را افزایش دهد.

جفت ارز دات / دلار

رمزارز پولکادات هم موفق شد روز ۲۲ اکتبر بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۴/۱۷ دلار بسته شود. در حال حاضر گاوهای بازار تلاش می‌کنند تا قیمت را به بالاتر از سطح مقاومت ۴/۶۱۱۲ دلار برسانند. در صورت موفقیت دات در شکستن این سطح مقاومت، مقاومت بعدی در قیمت ۵/۵۸۹۹ دلاری قرار دارد.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز دات / دلار

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تقریبا بدون شیب است و شاخص قدرت نسبی برای اولین بار در یک ماه گذشته بالای ۵۰ قرار داد. این موضوع نشان می‌دهد فشار فروش کاهش یافته است و گاوها سعی می‌کنند دوباره به بازار برگردند.

با این حال اگر قیمت دوباره به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگدرد، جفت ارز دات / دلار (DOT/USD)  می‌تواند چند روز آینده در این محدوده قیمتی باقی بماند. اما اگر خرس‌ها موفق شوند قیمت را به زیر سطح حمایت اساسی ۳/۵۳۲۱ دلار بکشانند، ممکن است روند قیمتی منفی شود.

جفت ارز لایت کوین / دلار

لایت کوین هم مانند ارزهای دیگر موفق شد مقاومت ۵۱ تا ۵۲/۳۶ دلاری را شکست دهد و الگوی سر و شانه معکوس را تکمیل کند. هدف این الگو رسیدن به قیمت ۶۱ دلار است.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز لایت کوین / دلار

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۴۹ دلار رو به افزایش است و شاخص نسبی قدرت هم در نزدیکی منطقه خرید بیش از حد قرار دارد که نشان می‌دهد گاوها کنترل بازار را برعهده دارند.

با این حال پس از این روند صعودی قیمت ممکن است دوباره مقاومت ۵۱ تا ۵۲/۳۶ دلاری را آزمایش کند. اگر گاوها دوباره خرید را از این محدوده آغاز کنند و قیمت بهبود پیدا کند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که این منطقه در آینده به عنوان کف کانال صعودی عمل کند.

اما اگر خرس‌های بازار قیمت لایت کوین را به زیر ۵۱ دلار بکشانند و حفظ کنند، روند صعودی بی‌اعتبار خواهد شد و نشان می‌دهد این روند تنها یک تله گاوی بوده است.

جفت ارز کاردانو / دلار

کاردانو در چند روز گذشته در محدوده یک الگوی وج (wedge pattern) معامله شده است. به نظر می‌رسد گاوهای بازار موفق نشدند قیمت را به بالاتر از مقاومت ۰/۱۱۴۲۲۴۱ برسانند که نشان دهنده عدم تقاضا در قیمت‌های بالاتر است.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز کاردانو / دلار

الگوی وج صعودی معمولا به عنوان یک سیگنال نزولی در نظر گرفته می‌شود. این الگو وقتی کامل می‌شود که قیمت به زیر سطح حمایت وج سقوط کند و آنجا بسته شود. چنین حرکتی می‌تواند قیمت را ابتدا به ۰/۰۹۰ دلار و سپس به ۰/۰۷۵۵۷۰۱ دلار برساند.

با این حال میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی ۰/۱۰ دلار روند صعودی دارد و شاخص نسبی قدرت برتری جزئی گاوها را نشان می‌دهد. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالاتر از وج سوق دهند، جفت ارز کاردانو / دلار (ADA/USD) می‌تواند یک روند صعودی را آغاز کند که قیمت را به ۰/۱۴۴۵ دلار برسانند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: پنج پیشنهاد برای سرمایه‌‌گذاری ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۰

جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار

نمودار قیمت بیت کوین اس وی یک الگوی مثلث متقارن را شکل داده است که بلاتکلیفی بین گاوها و خرس‌های بازار را نشان می‌دهد. اگر چه گاوهای بازار موفق شدند ۲۲ اکتبر قیمت را به بالای مثلث سوق دهند اما موفق به حفظ آن نشدند.

تحلیل قیمت بازار ارزهای دیجیتال ۳ آبان

نمودار تغییرات قیمت جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار

قیمت از خط روند نزولی پایین‌تر رفته و خرس‌ها سعی می‌کنند قیمت جفت ارز بیت کوین اس وی / دلار (BSV/USD) را تا خط روند صعودی مثلث کاهش دهند. در صورت شکست این سطح حمیات ریزش قیمت به ۱۴۶/۲۰ دلار قابل انتظار است.

از طرف دیگر اگر جفت ارز به روند صعودی باز گردد، گاوها یک بار دیگر برای افزایش قیمت به بالاتر از مثلث تلاش خواهند کرد. اگر موفق به این کار شوند، قیمت ۱۸۰/۶۳ دلاری و سپس ۲۲۷ دلاری برای بیت کوین اس وی دور از دسترس نخواهد بود.

نظر شما درباره تحلیل بازار ارزهای دیجیتال روز ۳ آبان آبان چیست؟ فراموش نکنید شما هم می‌توانید نظرات و تحلیل‌های خود را از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: cointelegraph