یک موسسه هوش مصنوعی در روسیه موفق به توسعه سیستم جدید افشای هویت برای ردگیری و رمزگشایی از تراکنش‌های بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی شده است. آیا این به معنی از دست رفتن امنیت رمزارزها و بالطبع کاهش محبوبیت آن‌ها خواهد بود؟ در این مطلب کوین نیک به این سوال پرداخته‌ایم.

بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌توانند توسط نرم افزار این سیستم هوش مصنوعی جدید ردیابی شوند. این نرم افزار، باتوجه به نوع تراکنش صورت گرفته در هر حساب کاربری، از فناوری هوش مصنوعی برای ردیابی و رهگیری نقل و انتقالات مالی استفاده می‌کند.

این نرم افزار که قابلیت شناسایی هویت تراکنش‌های صورت گرفته و همچنین شناسایی ارائه دهندگان خدمات مختلف را دارد، همچنان در حال توسعه است. انتظار می‌رود در صورت پیش رفتن شرایط به شکل پیش بینی شده، به زودی شاهد سر و صدا کردن این نرم افزار در سطح جهان باشیم. با عملیاتی شدن این نرم افزار، می‌توان از آن برای تحقیقات فوری در صورت بروز هر گونه معامله کلاهبرداری استفاده کرد.

این مطلب را هم مطالعه کنید: جایگاه حفظ حریم خصوصی نزد تریدرهای ارزهای دیجیتالی

ارتباط از دست رفتن ویژگی ناشناس بودن و کاهش جرایم

یکی از دلایل رو آوردن به دنیای ارزهای دیجیتال و استقبال از آن، همین ویژگی ناشناس بودن است. شما به عنوان یک شخص برای انجام تراکنش و معامله در این حوزه، هیچ نیازی به افشای اطلاعات شخصی خود نخواهید داشت. طبیعتا این ویژگی می‌تواند به شما احساس امنیت و آسودگی خاطر بیشتری بدهد.

اما از طرف دیگر، همین ویژگی ناشناخته بودن می‌تواند دستاویزی برای سوء استفاده و کلاهبرداری باشد. به همین دلیل، بسیاری از افراد از ورود به این دنیا ترسیده و ترجیح می‌دهند از آن دوری کنند. پس از مدتی و با اعمال سیاست‌های نظارتی جدید، معاملاتی که با رمزارزهای معروفی مثل بیت کوین صورت می‌گرفتند، کمتر از قبل از چنین مزیتی برخوردار می‌شدند. چرا که صرافی‌ها مجبور بودند برای تطابق با چارچوب‌های قانونی جدید از مدارک هویتی معتبر استفاده کنند.

به همین دلیل، اکثر فعالیت‌های خرابکارانه و کلاهبرداری‌ها معطوف به رمزارزهای کمتر شناخته شده‌ای مثل مونرو و دش شد. رمزارزهایی که همچنان از ویژگی ناشناسی بودن در بالاترین حد آن برخوردار هستند. شاید یکی از دلایل افزایش حجم معاملات مونرو در دارک وب طی سال ۲۰۲۰، همین موضوع باشد.

ایجاد سیستم افشای هویت معاملات

ویژگی ناشناس بودن می‌تواند دستاویزی برای سوء استفاده و کلاهبرداری باشد

تاثیر سیستم افشای هویت

حالا با معرفی ابزار افشای هویت کاربرانی که قصد سوءاستفاده از ویژگی گمنامی رمزارزها را دارند با مشکل تازه ای روبرو خواهند بود. این سیستم می‌تواند در مبارزه با مجرمان و کلاهبردارانی که از ارزهای دیجیتالی برای مقاصد شوم خود استفاده می‌کنند، کمک کننده باشد. علاوه بر این، ایجاد چارچوب نظارتی مشخص و نظارت سریع مالی از دیگر مزایایی است که این سیستم هوش مصنوعی می‌تواند برای دارایی‌های دیجیتالی به ارمغان بیاورد. اما در هر صورت باید این نکته را هم در نظر گرفت که ویژگی ناشناس بودن یکی از اساسی‌ترین دلایل استقبال از این حوزه توسط عمده کاربران آن است. پس باید منتظر اتفاقات آینده، جهت بررسی تاثیر این سیستم جدید بر دنیای ارزهای دیجیتال باشیم.

نظرات خود را در بخش نظرات این مقاله با ما و مخاطبان این محتوا در میان بگذارید. اگر قصد خریت بیت کوین یا انواع آلت کوین‌ها را دارید می‌توانید با کارشناسان کوین نیک در ارتباط باشید تا در اسرع وقت خرید خود را به ساده‌ترین شکل ممکن انجام دهید.

منبع: coinidol