روز گذشته، کوین‌بیس کاستدی پشتیبانی خود از USDT اتریوم (تتر) را اعلام کرد. اما پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر چرا می‌تواند اتفاق مهمی در بازار ارزهای دیجیتال باشد؟ با کوین نیک همراه باشید.

کوین‌بیس کاستدی در حال حاضر از ۳ استیبل کوین USDC، DAI و Compound USD پشتیبانی می‌کند. حال پشتیبانی تتر اتریوم هم به آن اضافه شده است. کوین‌بیس کاستدی (Coinbase Custody) یک شرکت سرمایه‌داری مستقل در مجموعه صرافی کوین بیس است و طراحی شده تا کنترل مالی را برای شرکت‌ها و موسساتی که به دنبال تبادل ارزهای دیجیتالی نظیر بیت کوین و اتریوم هستند، فراهم کند. این شرکت تحت قوانین بانک‌داری ایالت نیویورک مشغول به کار است.

این مطلب راهم مطالعه کنید: خاموشی کوین بیس و سقوط قیمت بیت کوین تا ۸,۱۰۰ دلار

هنگامی که قیمت یک ارز دیجیتالی در فهرست صرافی کوین بیس افزایش پیدا می‌کند، اصطلاحی به نام Coinbase Effect را به آن نسبت می‌دهند. در ۱۰ روز گذشته، اضافه شدن ۲ ارز دیجیتال Maker DAO و Omise Go باعث شده تا قیمت این ارزهای دیجیتال افزایش پیدا کنند. جالب است بدانید که اضافه شدن Omise Go در تاریخ ۱۹ می در کوین‌بیس، باعث افزایش ۱۰۰ درصدی آن شده است. از طرفی دیگر، Maker DAO که همین ۲ روز پیش اضافه شد، رشدی ۵۰ درصدی را پس از اعلام این خبر تجربه کرد. فلش آبی رنگ در جدول زیر، روزی را نشان می‌دهد که این ۲ ارز دیجیتال به فهرست صرافی کوین بیس اضافه شدند.

نتیجه پشتیبانی کوین بیس از Maker DAO و OmiseGo

پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر

پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر

حال، پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر چه نتیجه‌ای می‌تواند دربر داشته باشد؟ نمی‌توان در حال حاضر خیلی زود در مورد نتیجه این پشتیبانی تصمیم گرفت. اما اضافه شدن محبوب‌ترین استیبل کوین حال حاضر بازار به فهرست کوین‌بیس، اجازه می‌دهد تا این صرافی پای خود را از مرزها فراتر گذاشته و به آسیا گسترش پیدا کند. CMS Holding، از معامله‌گران برجسته ارزهای دیجیتال، در خصوص تاثیر تتر در آسیا می‌گوید:

تتر بازار نقدینگی آسیا را رهبری می‌کند و اگر می‌خواهید در جریان این بازار، در هر ظرفیتی قرار بگیرید، باید خود را به سطح آن‌ها برسانید. به این معنا که باید اجازه دهید آسیایی‌ها به صورت یکپارچه ارز دیجیتال اصلی خود یعنی تتر را در صرافی شما وارد و خارج کنند.

علاوه بر آن، بر خلاف دیگر صرافی‌های محبوبی مانند بایننس و هوبی، کوین‌بیس از معاملات مارجین روی پلتفرم خود پشتیبانی نمی‌کند. این مسئله می‌تواند به دلیل قانون‌گذاری کشور آمریکا در این خصوص باشد. با این وجود، کوین‌بیس در سال پیش معاملات ارز دیجیتال به ارز دیجیتال در کشورها را به رقم ۱۰۳کشور رساند؛ این آمار در سال پیش تنها ۳۲ کشور بود. حالا پشتیبانی کوین بیس کاستدی از تتر که مهم‌ترین استیبل کوین در ارزهای دیجیتال آسیا محسوب می‌شود، به این صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی اجازه خواهد داد تا پشتیبانی خود از مشتریان را به آسیا گسترش دهد و به مشتریان کشورهای این قاره، خدمات ارائه کند.

منبع: Bitcoin Warrior