تجارت ارزهای دیجیتال، تجارتی کاملا جدید است و هیچ تجربه‌ای در این زمینه وجود ندارد. هر فردی شاید با شنیدن داستان‌های موفقیت بسیاری در رسانه‌های این بازار، وسوسه ورود به دنیای رمزارزها، تمام وجودش را فرابگیرد. مانند هر سرمایه‌گذاری مالی دیگری، ریسک‌هایی هم در دنیای ارزهای دیجیتال وجود دارد. با این‌ حال، باید در نظر داشته باشید که تجارت ارزهای دیجیتال تنها چند سالی می‌شود که به‌وجود آمده است. موفقیت در تجارت رمزارزها بستگی به این امر دارد که شما چقدر عاقل، حرفه‌ای، ماهر و دقیق باشید. در این مطلب از کوین نیک می‌خواهیم توصیه‌هایی برای تجارت ارزهای دیجیتال در بازار گاوی سال ۲۰۲۰ به شما ارائه دهیم.

تجارت ارزهای دیجیتال در بازار گاوی

مزیت‌های معامله‌های رمزارزها عبارتند از:

  • دسترسی جهانی اینترنت، به همه افراد این امکان را می‌دهد تا تجارت ارزهای دیجیتال را در سطح جهانی انجام دهند و شانس خود را در این زمینه امتحان کنند.
  • شفافیت کامل در تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده، امنیت پول شما را هنگام معامله تضمین می‌کند.
  • کارمزد معامله‌ها کم است، زیرا هیچ مقررات دولتی برای آن وجود ندارد.
تجارت ارزهای دیجیتال در بازار گاوی

ارزهای دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: صرافی ارزهای رمزنگاری شده چیست و چگونه کار می‌کند؟ نکاتی که به تجارت ارزهای رمزنگاری کمک خواهد کرد!

۱. در مورد سکه‌ها یا معامله‌های خود در شبکه‌های اجتماعی صحبت نکنید

همان‌طور که گفتیم، معامله‌های ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار جدید بوده و هنوز آسیب‌پذیر و ناامن است. جرایم سایبری واقعی است و ارزهای رمزنگاری‌شده در این زمینه هیچ تفاوتی ندارند، زیرا آن‌ها هم پول هستند. سکه‌های معاملاتی جدید رمزنگاری، زمینه‌های مستعدی برای هکرها و دیگر کلاهبرداران هستند.

اورلاندو هارت (Orlando Hart)، مهندس بلاک‌چین توصیه می‌کند که:

 فعالیت‌های رمزنگاری خود را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک نگذارید.

زمانی ‌که شما سود می‌کنید، به‌همان اندازه که وسوسه‌انگیز بودن، خطرناک هم است. داستان ننگین آدم‌ربایان بیت‌کوین در ترکیه نمونه‌ای از زندگی واقعی است. اولین قربانی، با نشان‌دادن سبک زندگی لوکس خود در شبکه‌های اجتماعی مورد هدف قرار گرفت. هرچه تجارت شما سودآور شود، باید آن ‌را تا حد ممکن بی‌سروصدا نگه دارید. فقدان مقررات دولتی در مورد امنیت مالی شما می‌تواند به‌جای یک نقطه قوت، یک نقطه ضعف باشد. شما به‌سادگی در بازار سیاه تجارت می‌کنید که می‌تواند هر نتیجه و ریسکی را برایتان به‌همراه داشته باشد. خطرهای دیگری که با به‌اشتراک‌گذاشتن سکه‌ها و تجارت در شبکه‌های اجتماعی ایجاد می‌شوند، عبارتند از:

  • گروگرفتن داده‌ها در جایی‌که رایانه شما به بدافزارهایی آلوده می‌شود و تا زمانی‌که باج ندهید، اطلاعات شما را قفل می‌کند.
  • مجرمین می‌توانند خانه شما را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی شناسایی کرده و با حمله و دزدی، به ‌شما و عزیزانتان آسیب برسانند.

۲. همیشه از اشتباه‌های خود در تجارت ارزهای دیجیتال درس بگیرید

اشتباه‌های بسیاری وجود دارند که مبتدیان هنگام یادگیری نحوه تجارت ارزهای دیجیتال مرتکب می‌شوند. این اشتباه‌ها به‌همان اندازه که می‌توانند موجب صرف وقت و حتی هزینه شوند، درس‌گرفتن از آن‌ها شما را به معامله‌گر بهتری تبدیل می‌کند. معامله مشابه بورس سهام است، اگرچه شاید کمی متفاوت باشد. این اشتباه‌ها عبارتند از:

  • ارسال سکه به یک کیف پول اشتباه.
  • فقدان یک استراتژی شفاف برای معامله.
  • خرید و سرمایه‌گذاری روی یک ارز به‌دلیل قیمت خیلی پایین آن.
  • پیوستن به این‌ کار بدون دانش فنی.

تازه‌کار بودن می‌تواند هولناک باشد، اما عجله‌کردن می‌تواند آن‌ را بدتر کند. حتی افراد خبره هم با فراموش‌کردن انتقال سکه‌های خود به یک کیف پول شخصی، اشتباه می‌کنند. شما باید صبور باشید و بدانید که با گذشت زمان، تجربه‌های بیشتری به‌دست می‌آورید. در صورت بروز هرگونه مشکل و قبل از تصمیم‌گیری در مورد سرمایه‌گذاری، مشورت و تحقیق کنید. نکات تجاری زیر می‌توانند به شما کمک کنند تا از اشتباه‌های افراد مبتدی اجتناب کنید:

  • به‌دنبال کیف پول‌های آفلاین باشید که سکه‌های شما را ایمن نگه می‌دارند.
  • یک شرکت را مطابق ارزش بازار انتخاب کنید و نه قیمت سکه آن.
  • عمل به توصیه‌های دوست‌های خود و شبکه‌های اجتماعی را متوقف کنید.
  • کورکورانه وارد تجارت نشوید.
از اشتباه‌های خود در تجارت ارزهای دیجیتال درس بگیرید

تجارت جهانی بیت کوین

این مطلب راهم مطالعه کنید: نظریه بازی چیست و چطور به ادامه حیات ارزهای رمزنگاری شده کمک می کند؟

۳. سرمایه‌گذاری‌های خود را طبقه‌بندی کرده و به‌ هدف بلندمدت نگاه کنید

موضوع مربوط به آن دسته از معامله‌گران ارزهای رمزنگاری‌شده است که به‌ دلایلی، از فروش وحشت دارند. نوسان قیمت‌ها می‌تواند کوتاه‌مدت باشد و شما در نهایت پول زیادی از دست خواهید داد. توصیه ما این است که وقتی دسته‌بندی می‌کنید یا قصد سرمایه‌گذاری دارید، بیت‌کوین را در نظر بگیرید. بیت‌کوین مادر ارزهای رمزنگاری بوده، در این بازار قدیمی‌ترین است و منبع خوبی برای تحقیق به‌شمار می‌آید.

زمان، اساس تجارت است و صبر و شکیبایی می‌تواند بازده برآورد‌شده شما را بیش از دو برابر کند. برای برخی سکه‌ها، فکرکردن در مورد سرمایه‌گذاری بلندمدت می‌تواند خطرناک باشد. برای این‌که بدانید کدام ارز برای سودهای بلندمدت یا کوتاه‌مدت مناسب است، باید تحقیق و جستجو کنید. سایر استراتژی‌های تجارت ارزهای دیجیتال عبارتند از:

  • نمودارها، بازبینی‌ها و رتبه‌بندی‌های یک شرکت را بررسی کنید.
  • قربانی کلاهبردارها نشوید.
  • الگوی قیمت می‌تواند به شما کمک کند تا بدانید چه زمانی باید دست نگه‌دارید یا چه زمانی بفروشید.
  • یک برنامه بلند‌مدت بسازید، زیرا هزینه و خطرهای کمتری دارد.
  • سهم بازار را ارزیابی کنید، زیرا برتری بازار را تعیین می‌کند.

۴. متنوع‌سازی تضمین می‌کند که با سرمایه‌گذاری روی یک سکه ریسک نمی‌کنید

هر سکه مزایا و معایب خود را دارد. به‌همین دلیل است که باید روی بیش از یک سکه سرمایه‌گذاری کنید. درست مانند شرط‌بندی‌های ورزشی و هر قمار دیگری، شرط‌بستن روی یک چیز با همه دارایی‌تان می‌تواند برای شما پرهزینه باشد. امروزه چند سکه از جمله اتریوم، مونرو (Monero) و دش (Dash) وجود دارند. این واقعیت که اکنون یک ارز، پایدار است، غیرقابل پیش‌بینی‌بودن این بازار معاملات را نفی نمی‌کند. پخش‌کردن ریسک روی بیش از ۵ سکه تنها راه انجام موفقیت‌آمیز معامله‌های ارزهای رمزنگاری‌شده است. بازار ارزهای دیجیتال به‌دلیل نوسان قیمت بیت‌کوین، بی‌ثبات است. این عدم قطعیت می‌تواند باعث ناامیدی و اضطراب یک معامله‌گر شود.

توصیه می‌شود در صورت عدم درک روندهای نوظهور در ارزهای رمزنگاری‌شده، به‌هیچ‌وجه معامله نکنید. فقدان مقررات هم عامل مهمی در ماهیت ناپایدار این سکه‌ها است. مزایای متنوع‌سازی عبارتند از:

  • تعادل در سبد معامله‌های شما.
  • متعادل‌کردن خطرها بدون قربانی‌کردن بازده.
  • هشدار نسبت به از دست‌دادن داده‌ها و شکست فناوری، به‌علت سرمایه‌گذاری روی سکه‌های دیگر.
  • معنی دیگر متنوع‌سازی عبارت است از اضافه‌کردن سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری به سرمایه‌گذاری‌های دیگری مانند بورس و بانکداری سنتی.
متنوع‌سازی در تجارت ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری ارز دیجیتال

این مطلب راهم مطالعه کنید: لغزش چیست؟ چگونه می‌توان هنگام معامله ارزهای رمزنگاری‌شده از لغزش جلوگیری کرد؟

۵. در تجارت ارزهای دیجیتال حریص نباشید

هنگامی‌که سکه‌ها شروع به ‌رشد می‌کنند یا حاشیه سود شما بهبود می‌یابد، ممکن است وسوسه شوید. قوانین زیادی این تجارت را کنترل می‌کنند که اگر به‌دلیل حرص‌و‌طمع آن‌ها را نادیده بگیرید، ممکن است پول خود را از دست بدهید. به‌یاد داشته باشید که هرگز از روی احساسات معامله نکنید، زیرا ممکن است برای شما هزینه زیادی داشته باشد. ترس، اضطراب و وحشت باعث می‌شود زودهنگام بخرید و بفروشید. حرص‌و‌طمع خطر را به‌حداکثر می‌رساند. به‌همین دلیل است که باید با احتیاط سرمایه‌گذاری‌های کوچکی انجام دهید. ارز رمزنگاری‌شده چیزی بیشتر از بازده است و تصمیم‌گیری به‌دلیل درک بیش از حد سود، می‌تواند خطرناک باشد. اعتقاد به یک شبه ثروتمند‌شدن می‌تواند نتیجه معکوس داده و منجر به ضرر شود. نکات رمزنگاری زیر می‌توانند به شما هشدار دهند:

  • چه در حال سودآوری باشید یا ضرر، یک سطح توقف ضرر را ایجاد کنید.
  • اهداف سود را تعیین کرده و هنگام رسیدن به آن‌ها توقف کنید.
  • داشتن یک هدف مشخص برای ورود به تجارت، شما را در مسیر صحیح قرار خواهد داد.

قطعاً تضمین اعتبار ارزهای رمزنگاری‌شده شما در هر تجارت ضروری است. کلمه‌های عبور طولانی می‌توانند شما را از هک‌شدن محافظت کنند. همچنین می‌توانید از استفاده مجدد رمز عبور یا ذخیره آن‌ها اجتناب کنید، زیرا آن‌ها در برابر جرایم سایبری آسیب‌پذیر هستند. شما باید قوانین بازی را بدانید که شامل پیروزی و شکست شما هم هستند. توصیه می‌شود قبل از مبادرت به انجام این‌ کار، دانش فنی لازم را کسب کنید و تحقیقات کافی را انجام دهید.

درک خطر و نوسان‌های بازار به شما کمک می‌کند تا بتوانید اهداف خود را تعیین کرده و ضمن سرمایه‌گذاری‌های هوشمند، با ضررها کنار بیایید. برای ایجاد سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت تلاش کنید، زیرا سرمایه‌گذاری‌های روزانه بی‌ثبات هستند. سرانجام، شما باید تجارت خود را به‌دور از احساسات نگه دارید و ترس، حرص و آز و وحشت را از بین ببرید.

منبع: Coinpedia