نوسان بخش ذاتی اکوسیستم ارزهای دیجیتال است که به‌عنوان کانالی برای معامله‌گرانی عمل می‌کند که به‌دنبال سود بیشتری هستند. در هفته‌های اخیر شاهد افزایش سریع نوسان بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم. این امر فرصت‌های زیادی را در اختیار معامله‌گرانی قرار می‌دهد که می‌دانند چگونه به این موقعیت‌ها واکنش نشان داده و از آن‌ها به نفع خود استفاده کنند.

با این حال، نوسان‌ها برای معامله‌گرانی که از روش صحیح سود بردن همراه با کاهش ریسک بی‌اطلاع هستند، ممکن است در دوره‌هایی با نوسان‌های بالاتر با ضرر همراه باشد. بدین ترتیب، این راهنما از کوین نیک برای کمک به کاهش خطر نوسان‌های بالا تهیه شده است، در حالی که فرصت‌های موجود در این نوع محیط را برای معامله‌گران روشن‌تر می‌کند.

در این راهنما نگاهی به این‌ مسئله می‌اندازیم که ارزهای رمزنگاری‌شده در واقع چه هستند و به جزئیات بیشتری در مورد این موضوع می‌پردازیم ‌که نوسان بازار ارزهای رمزنگاری چیست. سپس به طیف وسیعی از بهترین پلتفرم‌های تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده که امروزه وجود دارند، اشاره خواهیم کرد و در نهایت با ارائه تعدادی استراتژی‌ که به‌ویژه برای شرایطی با نوسانات بیشتر مناسب هستند، مطلب را به اتمام می‌رسانیم.

ارزهای دیجیتال چه زمانی ایجاد شدند؟

اگرچه امروزه ارزهای دیجیتال یک دارایی مالی هستند که همه‌جا وجود دارند و به‌صورت گسترده استفاده می‌شوند، اما همیشه این‌گونه نبوده است. در اواخر سال ۲۰۰۷، یک گروه یا شخص ناشناخته‌ای که تنها با نام ساتوشی ناکاموتو مشهور است، یک مقاله تحقیقاتی را منتشر کرد که به‌عنوان مقاله سفید بیت کوین شناخته می‌شود. در این مقاله مفهوم این‌که ارزهای رمزنگاری‌شده چیست، برای اولین‌بار توضیح داده شد. ناکاموتو در همین مقاله، اولین کاربرد این فناوری جدید موسوم به بیت‌کوین را توصیف کرد که اولین ارز دیجیتالی خواهد شد که روی یک بلاک چین کار می‌کند و توضیحی درباره بلاک‌چین در این مقاله تحقیقاتی گنجانده شده است.

در ابتدا تنها تعداد بسیار کمی از علاقه‌مندان به فناوری، اطلاعاتی در مورد ارزهای رمزنگاری‌شده داشتند که آن را پنهان می‌کردند، اما ناکاماتو تلاش کرد تا جزئیات این نوآوری جدید را در جوامع مربوط به رمزنگاری و بازارهای مردم نهاد مالی گسترش دهد. هنگامی ‌که چند ماه بعد در اوایل سال ۲۰۰۸، بلاک‌چین بیت‌کوین راه‌اندازی شد، کاربران اولیه بیت‌کوین قادر بودند مقادیر نسبتا زیادی (هزاران و ده‌ها هزار ارز رمزنگاری‌شده) را به‌راحتی از طریق استخراج بیت‌کوین با رایانه‌های ساده مانند لپ‌تاپ به‌دست آورند.

اگرچه پذیرندگان اولیه بیت‌کوین هزاران یا حتی ده‌ها و صدها هزار سکه در اختیار داشتند، اما در آن مقطع زمانی ارزش یک بیت‌کوین، کسری از یک سنت (cent) بود. در واقع در اولین سال‌های عرضه بیت‌کوین، ارزش کلی تمام بیت‌کوین‌ها بسیار ناچیز بود، به‌تدریج و با گذشت زمان، تعداد کاربران بیشتری مشارکت کرده و تصمیم به سرمایه‌گذاری گرفتند. هرچه کاربران بیشتری سرمایه‌گذاری کردند، ارزش، قیمت و همچنین در دسترس‌بودن بیت‌کوین هم رشد کرد. با این حال، این رشد اولیه هنوز تنها شامل درصد بسیار کمی از کل جمعیت جهان بود. در واقع این توانایی تمرکززدایی ارزهای رمزنگاری‌شده بود که منجر به ماندگاری و گسترش آن‌ها شد، به‌همین دلیل تمرکززدایی بخشی اساسی در نحوه عملکرد بیت‌کوین است.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

اگرچه بیشتر مردم تنها چیزی که در مورد ارزهای دیجیتال می‌دانند این است که تنها ارز دیجیتال موجود می‌باشد، اما این تمام ماجرا نیست. در واقع تلاش‌های زیادی در زمینه ایجاد ارزهای دیجیتالی تا دهه ۱۹۹۰ صورت گرفته است. با این حال، در حالی که همه ارزهای دیجیتالی دیگر آشکارا شکست خورده‌اند، یک فاکتور منجر به موفقیت ارزهای رمزنگاری‌ شده است و این امر مربوط به تمرکززدایی ارزهای رمزنگاری‌شده با استفاده از فناوری بلاک‌چین است. بلاک‌چین یک نوآوری انقلابی بود، زیرا تنها یک مشکل واحد را حل نکرد که سازندگان ارزهای دیجیتالی با آن روبه‌رو بودند، بلکه در مقابل چند مشکل پیچیده را به‌صورت یکجا حل کرد.

این کار از طریق چند سازوکار انجام شده است که برای ایجاد یک سیستم یکپارچه، شبکه انتقال و ذخیره ارزش عمل می‌کند. برخلاف سایر تلاش‌ها برای ایجاد ارزهای دیجیتال، ارزهای رمزنگاری‌شده غیرمتمرکز هستند. این بدان معنی است که هیچ  نقطه‌ضعف واحدی برای حمله وجود ندارد. به‌عنوان مثال، بلاک‌چین بیت‌کوین در هزاران رایانه در سراسر جهان به‌طور هم‌زمان ذخیره شده است، بنابراین یک دولت یا یک عامل مخرب برای از کار انداختن بیت‌کوین باید هزاران رایانه را که در سطح جهانی پراکنده هستند، به‌صورت هم‌زمان در اختیار گرفته یا خاموش کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های ابتکاری ارزهای رمزنگاری شده این است که بلاک‌چین‌ها در اصل زنجیره‌ای از بلوک داده‌ها هستند. از این‌رو چنین نامی دارند و این بلوک‌ها به روش زنجیره‌ای به یکدیگر وصل می‌شوند، اما اگر هریک از بلوک‌های ذخیره‌شده در شبکه ویرایش شوند، انجام این کار برای همه افرادی که بلاک‌چین را بررسی می‌کنند، آشکار خواهد شد. این کار از طریق استفاده از رمزنگاری و به‌طور خاص‌تر هش رمزنگاری بلوک قبلی در بلاک‌چین همراه با خروجی از عملکرد هش صورت می‌گیرد که به‌عنوان بخشی از بلوک بعدی ذخیره می‌شود.

ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند؟

عملکرد ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: ۶ موردی که ای کاش هنگام شروع تجارت ارزهای رمزنگاری شده می‌دانستم

چرا ارزهای دیجیتال باارزش هستند؟

ارزهای دیجیتال به چند دلیل ارزش خود را حفظ می‌کنند، اما پاسخ این سوال آن‌طور که برخی افراد ادعا می‌کنند، تنها به‌دلیل حدس‌وگمان نیست. در حالی که هیچ دارایی زیربنایی به همان معنای سهام یا سایر دارایی‌های مالی سنتی وجود ندارد، ارزش ارزهای رمزنگاری‌شده، در واقع به‌دلیل عملکرد مستقیم تعداد گسترده‌ای از موارد استفاده موجود برای هر ارز رمزنگاری‌شده همراه با ارزش کلی آن برای هر فردی است که از آن استفاده می‌کند.

کاملاً واضح است که مشکلاتی وجود دارند که با ارزهای رمزنگاری‌شده حل می‌شوند و با ارزهای فیات یا سایر روش‌های پیشین پرداخت یا ذخیره ارزش قابل‌حل نیستند. این امر شرایطی را دربرمی‌گیرد که حفظ حریم خصوصی، اهمیت بالایی داشته باشد و همچنین موقعیت‌هایی که معامله‌های سریع و ارزان بیش از روش‌های سنتی طولانی‌ و پرهزینه‌تر اهمیت دارند.

در حالی که افراد بسیاری هنگام انجام معامله‌های مالی می‌خواهند ناشناس باشند، درست مانند راهی که مجرمان از ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌کنند، طیف گسترده‌ای از موارد استفاده قانونی وجود دارند که جرمی مرتکب نمی‌شوند، بلکه در مقابل افرادی هستند که نمی‌خواهند معامله‌های شخصی آن‌ها ردیابی و ثبت شوند.

این امر شامل شرایطی مانند گروه‌های مخالف در کشورهای استبدادی می‌شود که امکان انتقال آزادانه وجوه و تامین اعتبار توسط منابع خارجی بدون استفاده از ارزهای رمزنگاری‌شده وجود ندارد. همچنین شامل موقعیت‌های دیگری از جمله در مورد فروپاشی ارز فیات ونزوئلا است، جایی که تنها روشی که اتباع آن کشور برای حفظ ثروت در حال کاهش خود استفاده کرده‌اند، انتقال آن به بیت‌کوین به‌صورت یکجا بوده است.

آیا بازار ارزهای دیجیتال بی‌ثبات است؟

بازار ارزهای رمزنگاری‌شده همواره نسبت به بازارهای سنتی مانند بورس سهام و بازارهای جهانی ارز به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای بی‌ثبات بوده است. این امر در واقع یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های جذاب، هم برای معامله‌گران حرفه‌ای و هم تازه‌کارها بوده است.

به این ترتیب که این نوسان‌ها در بازار ارزهای رمزنگاری‌، نسبت به بازارهایی با نوسان‌های بسیار کم‌تر، فرصت بزرگی برای کسب سود فراهم می‌کنند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای انجام دهیم، در طی ۱۰ سال گذشته، برخی از بازارهای جهان ممکن است ۱۰ درصد صعود کرده باشند، در حالی که ارزش بیت‌کوین در همین مدت‌زمان ده‌ها هزار درصد افزایش یافته است.

مواردی از ارزهای رمزنگاری وجود دارند که بی‌ثبات نیستند و در واقع به‌ویژه برای پایدار بودن طراحی شده‌اند، از این‌رو استیبل‌کوین نامیده می‌شوند. با این حال، امروزه اکثریت قریب به‌اتفاق ارزهای رمزنگاری‌شده نه تنها در یک بازار بسیار بی‌ثبات راه‌اندازی می‌شوند، بلکه در همان نوسان‌ها، رشد هم می‌کنند.

چرا ارزهای دیجیتال انقدر بی‌ثبات هستند؟

بی ثباتی در بازار ارزهای دیجیتال

عوامل زیادی وجود دارند که در مقایسه با سایر بازارهای سنتی به نوسان‌های ارزهای رمزنگاری‌شده کمک می‌کنند.

یکی از عوامل اولیه که بیشترین سهم را در نوسان‌های بازار ارزهای رمزنگاری‌شده داشته است، نقدینگی نسبتا کمتر در سهام و سایر سیستم‌ها بوده است.

در هر بازاری، هرچه نقدینگی موجود پایین‌تر باشد، جابه‌جایی قیمت با مبلغ قابل‌ملاحظه‌ای برای سرمایه‌گذاران بزرگ آسان‌تر خواهد بود، اما جایی که بازار مالی جهانی، تریلیون‌ها دلار در تجارت روزانه ارزش دارد، معامله‌های ارزهای رمزنگاری شده، به‌ویژه در روزهای اولیه، تنها به کسر کوچکی از آن می‌رسد.

آیا وجود نوسان بد است؟

اگرچه تعدادی از سرمایه‌گذاران برجسته بازار سنتی به‌دلیل عدم ثبات موجود، از سرمایه‌گذاری در ارزهای رمزنگاری‌شده شکایت دارند، اما نوسان همیشه یک امر منفی نیست و غالباً مثبت است.

به‌عنوان مثال یک بازار کاملا راکد را در نظر بگیرید که در آن قیمت یک دارایی برای دوره زمانی مشخصی، ثابت باقی می‌ماند.

در این حالت هیچ فرصتی برای تولید سود وجود ندارد، زیرا قیمت دارایی هرگز در طول این بازه زمانی از قیمت خرید بالاتر نمی‌رود.

این امر در حالی است که هیچ ریسکی در تجارت دارایی در این مدت وجود ندارد. با توجه به این‌که قیمت دارایی هرگز زیر قیمت خرید نمی‌رود، به این معنی که در حالی که ریسک ۱۰۰٪ کاهش یافته است، تجارت این دارایی هم با هدف تولید سود کاملا بی‌معنی است.

بنابراین ریسک بالاتری در تجارت ارزهای رمزنگاری شده وجود دارد که دارای نوسان‌های بالایی هستند و از این‌رو ضرر و زیان در طی یک دوره زمانی قابل‌مقایسه می‌تواند بیشتر باشد. اما در عین حال، سود بالقوه‌ای که در هر دوره زمانی با ارزهای رمزنگاری تولید می‌شود بالاتر از سایر دارایی‌هایی است که امروزه وجود دارند.

به‌همین دلیل باید بدانیم که نوسان‌ها به‌خودی‌خود منفی نیستند، اما اگر معامله‌گران بی‌تجربه استراتژی‌هایی را به‌کار ببرند که مدیریت ریسک موثر در آن وجود نداشته باشد، می‌توانند نتایج منفی به‌دنبال داشته باشند.

PrimeXBT

PrimeXBT در طی چند سال گذشته به‌سرعت رشد پیدا کرده و از طریق راه‌اندازی طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارهای مختلف برای ارائه فرصت‌های سودآوری به معامله‌گران، از راه‌اندازی یک بازار شلوغ به سلطه بر این بازار رسیده است.

امروزه PrimeXBT پیشروترین پلتفرم با قابلیت معامله‌های مارجین چند دارایی در جهان، صدها هزار کاربر روزانه و همچنین مدیریت معامله در بازارهای جهانی ارزهای رمزنگاری‌شده است که هر روز تا ۲ میلیارد دلار معامله انجام می‌دهد.

رابط کاربری این پلتفرم، ساده و در عین حال قدرتمند است، در حالی که با طیف وسیعی از ویژگی‌های مختلف اشباع شده، به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا به‌سرعت و به‌راحتی استراتژی‌ها را طراحی کرده و از بازارهای جهانی رمزنگاری سود ببرند.

معامله‌گران می‌توانند طیف گسترده‌ای از دارایی‌های رمزنگاری را که شامل BTC ، ETH ، XRP ، LTC و EOS هستند که لوریج‌های (leverage) موجود در آن تا ۱۰۰ برابر کل دارایی‌های رمزنگاری موجود است، خریداری کرده و بفروشند.

علاوه بر این، معامله‌گران می‌توانند از طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها و ابزارهای سنتی پیشرو در جهان از جمله شاخص‌های بورس، فارکس، کالاها و فلزات، از جمله ۱۹ دارایی که اخیرا در PrimeXBT اضافه شده‌اند، به لوریج حداکثر ۱۰۰۰ برابری دسترسی داشته باشند.

شاید یکی از مهم‌ترین جنبه‌های تجارت در PrimeXBT این باشد که ضمن ارائه خدمات و ابزار با کیفیت بالا، کمترین کارمزد را نسبت به هر پلتفرم تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده در این صنعت فراهم می‌کند که تعرفه ثابت و کم آن ۰/۵۰٪ است و در تمام دارایی‌ها و معامله‌ها با هر اندازه‌ای اعمال می‌شود.

Binance

بایننس یک صرافی ارزهای دیجیتال و شناخته شده است و پس از عرضه اولیه سکه خود در سال ۲۰۱۷ که بیش از ۲۰ میلیون دلار برای انتشار ارز رمزنگاری‌شده، توکن BNB، سود به‌دست آورد، به‌طور جهانی شناخته شد.

بایننس توسط تیمی از متخصصین در صنعت ارزهای رمزنگاری اداره می‌شود که از صرافی‌هایی که از قبل وجود داشتند و سایر حوزه‌ها در این بخش گرد آمده‌اند.

بایننس علاوه بر ارائه طیف گسترده‌ای از ارزهای رمزنگاری‌شده برای معامله، به‌دلیل داشتن یک پلتفرم با طراحی خوب که به معامله‌گران امکان دسترسی آسان به بازارهای جهانی رمزنگاری را می‌دهد، مورد توجه قرار گرفته است.

با این‌ وجود، کارمزدهای بایننس یکی از ایرادهای آن است که در این صنعت یکی از بالاترین‌ها محسوب می‌شود، به‌عنوان مثال کارمزد آن ۱۰ برابر گران‌تر از رقبایی مانند PrimeXBT است.

علاوه بر این، در اوایل سال ۲۰۱۹، بایننس دچار هک ویرانگر ۴۰ میلیون دلاری از بودجه معامله‌گران خود شد و ماه‌ها طول کشید تا بازیابی شود و این سوال مطرح شد که آیا امنیت بایننس می‌تواند از هزاران کاربر آن محافظت کند؟

با این وجود، به‌طور کلی تا زمانی که خطر امنیت و پرداخت کارمزدهای بالاتر نگرانی بیش از حدی ایجاد نکند، بایننس کاندیدای خوبی برای معامله است.

ارزهای دیجیتال

نوسان در بازار ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: معامله بایننس با کوین مارکت کپ ادغام‌های صنعت رمزارز را تبدیل به روندی طبیعی می‌کند

آموختن تجزیه‌و‌تحلیل فنی

دو طرز تفکر در معامله‌های دارایی‌های مالی وجود دارد که یکی تجزیه‌وتحلیل بنیادی و دیگری تجزیه‌وتحلیل فنی است.

تجزیه‌وتحلیل بنیادی، توسعه استراتژی‌های معامله‌ها با توجه به ملاحظاتی است که صرفا بر اساس قدرت خود دارایی در نظر گرفته می‌شوند؛ از جمله عواملی که مربوط به ذات دارایی و نحوه عملکرد آن هستند.

از طرف دیگر، تجزیه‌وتحلیل فنی، عملی‌کردن استراتژی‌های معامله‌ها است که تنها جهش‌های قیمت و حجم معامله‌های یک دارایی را در یک دوره زمانی گذشته در نظر می‌گیرد.

در هر حالتی که در بازار وجود داشته باشد و نوسان‌ها در آن دخیل باشند، استفاده از تجزیه‌وتحلیل فنی می‌تواند منجر به کشف الگوهایی شود که می‌توانند برای تولید سود به‌کار گرفته شوند.

تجزیه‌وتحلیل فنی می‌تواند عوامل مختلفی را در نظر بگیرد؛ از جمله شاخص‌های معامله‌ها، خطوط ترند و الگوها و همچنین اندازه میزان خریدوفروش را که در یک دوره معین انجام می‌شود.

معامله‌گران با آموختن تجزیه‌و‌تحلیل فنی می‌توانند پتانسیل تولید سود در طی نوسان‌ها را به‌حداکثر رسانده و استراتژی‌هایی را آزمایش کرده و به‌اجرا درآورند که بتوانند در آینده با اطمینان، سودآوری داشته باشند.

معامله‌های مارجین در نوسان‌ها

در حال حاضر سودهایی که می‌توانند در طول نوسان‌ها تولید شوند، از سودهای تولید شده در طی دوره‌های راکدتر معامله‌ها، بیشتر هستند.

با این حال، یکی از راه‌های افزایش احتمال تولید سودهای بیشتر، از طریق معامله‌های مارجین است.

معامله‌ مارجین فرآیند استفاده از وجوهی است که از یک واسطه، وام گرفته شده تا بتواند معامله‌هایی را ایجاد کند که معمولا بدون استفاده از معامله‌های مارجین در دسترس نخواهد بود.

دو ابزار اصلی تجارت مارجین، پیش‌فروش سهام (shorting) و لوریج است.shorting ، فرآیند ایجاد معامله‌هایی است که با کاهش قیمت یک دارایی، سود تولید می‌کنند. لوریج فرآیند توسعه معامله‌ها با سودهایی است که به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر از معامله‌های عادی، افزایش و کاهش می‌یابند.

در طول دوره‌هایی با نوسان‌های بالا، مشاهده پامپ و دامپ‌های بزرگ در قیمت دارایی‌های ارزهای رمزنگاری شده بسیار متداول است. این پامپ‌ها برای استفاده از shorting زمانی ایده‌آل هستند که قیمت به حالت ترند قبلی کاهش می‌یابد تا بتوانند سود تولید کنند.

بیشتر بخوانید: صرافی ارزهای رمزنگاری شده چیست و چگونه کار می‌کند؟ نکاتی که به تجارت ارزهای رمزنگاری کمک خواهد کرد!

اگر بتوان استراتژی‌های تجاری موفقیت‌آمیزی را توسعه داد که متناسب با شرایط نوسان باشند، لوریج می‌تواند برای افزایش سود بالای تولید شده توسط این استراتژی‌ها به‌کار گرفته شود.

هم shorting و هم لوریج ابزاری هستند که می‌توانند برای افزایش سودآوری در هر دوره‌ای به‌ویژه در شرایط نوسان مورد استفاده قرار گیرند.

طراحی ربات‌های معاملاتی رمزنگاری

ربات‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال، برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که به صرافی‌های معاملاتی متصل می‌شوند و از الگوریتم‌هایی برای اجرای مستقل و خودکار معامله‌ها استفاده می‌کنند.

در بازارهای پرنوسان، قیمت اغلب می‌تواند با نرخ‌هایی حرکت کند که به‌صورت قابل ‌ملاحظه‌ای سریع‌تر از شرایط عادی معامله هستند.

به‌همین دلیل، معامله دستی می‌تواند دقت کمتر و ریسک بالاتری داشته باشد و به‌عنوان روشی برای کاهش این ریسک، می‌توان از توسعه ربات‌های معاملاتی ارزهای رمزنگاری‌ استفاده کرد که امکان انجام معامله‌ها را در کسری از ثانیه دارند.

ربات‌های معامله ارزهای رمزنگاری، ابزار بسیار مفیدی برای معامله‌گران در شرایط نوسانی هم هستند، زیرا تغییرات بزرگ قیمت اغلب می‌توانند پاسخ‌های احساسی ایجاد کنند که به‌طور معمول هم برای همین ‌کار طراحی شده‌اند.

با این حال، با استفاده از یک ربات معاملاتی ارزهای رمزنگاری شده، تمام احساسات از فرآیند تصمیم‌گیری خارج شده و ربات به‌هنگام برنامه‌ریزی برای انجام چنین کاری، به‌سادگی معامله‌ها را انجام می‌دهد.

استفاده از حد ضرر

حد ضرر ابزاری مهم برای انبار ذخیره هر معامله‌گری قبوده و مهم است که اگر قبلا از حد ضرر استفاده نمی‌کردید، از آن استفاده کنید.

حد ضرر یک نوع سفارش است که به‌محض عبور از آستانه اجرا می‌شود و به‌محض شروع، موقعیت‌ها را بسته و باز می‌کند.

این امر در شرایطی به‌منظور جلوگیری از وقوع خسارت‌های بزرگ مفید است، جایی که به‌صورت بالقوه بدون حد ضرر، قیمت در حال حرکت در جهت مخالف یک معامله می‌تواند از نظر فنی منجر به از دست‌رفتن کامل موقعیت شود.

هر پلتفرم معتبر معامله ارزهای رمزنگاری شده دارای حد ضرر در فهرست سفارش‌های خود خواهد بود و اگر از یک پلتفرم معاملاتی استفاده می‌کنید که حد ضرر را ارائه نمی‌دهد، انتخاب عاقلانه این است که نسبت به تغییر پلتفرم خود اقدام کنید.

با این حال، استفاده از حد ضرر باید در هر شرایطی مورد بررسی قرار گیرد، این امر به‌ویژه در شرایط نوسان با توجه به این‌که پتانسیل بالاتری برای تولید ضرر وجود دارد، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

استفاده از حد ضرر در ارزهای دیجیتال

حد ضرر در ارزهای دیجیتال

بیشتر بخوانید: آیا فناوری بلاک‌ چین می‌تواند بدون ارزهای رمزنگاری شده زنده بماند؟

تلاش برای یافتن دوره‌های با نوسان کمتر

درست است که بازار ارزهای دیجیتال عموما نوسان بیشتری نسبت به سایر بازارها دارد، حتی دارای دوره‌هایی با نوسان بالا و تجارت با رکود بیشتر می‌باشد.

اگر ایده تلاش برای ایجاد استراتژی‌هایی را که در شرایط نوسان مفید خواهند بود، دوست ندارید یا اگر ریسک شما شامل انواع خطرات موجود در هنگام نوسان‌های زیاد نمی‌شود، گزینه جایگزین دیگر تلاش برای توسعه استراتژی‌هایی است که تنها در طول دوره‌های معامله‌های راکد اجرا می‌شوند.

اگر به نمودار هریک از ارزهای رمزنگاری نگاهی بیندازید، به‌سرعت متوجه می‌شوید که در این مدت دوره‌های منظمی از معامله‌های راکد با نوسان‌های کم و ریسک نسبتا پایین وجود داشته است.

با این حال، تصور نکنید که معامله راکد همیشه به معنی کاهش ریسک است، در واقع در طی این دوره‌ها خطر افزایش ضرروزیان در نتیجه برگشت منظم‌تر ترند وجود دارد.

بنابراین باید درک صحیح از خطرها و فرصت‌هایی داشته باشید که خود را در انواع مختلفی از نوسان‌ها نشان می‌دهند.

نوسان‌ها و بازار ارزهای رمزنگاری‌شده دست‌به‌دست هم می‌دهند و اگر شما در حال تجارت ارزهای رمزنگاری هستید، این‌که نسبت به تجارت سایر دارایی‌ها، نوسان‌های بالاتری را تجربه کنید، امری اجتناب‌ناپذیر است.

به‌همین دلیل، شاید یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌ها، کسب اطلاعات بیشتر در مورد نوسان‌ها و آمادگی برای چگونگی مقابله با آن‌ها به‌شکلی باشد که پتانسیل سودآوری را به‌حداکثر برساند، در حالی که احتمال از دست دادن پول را در دوره‌های پرنوسان کاهش می‌دهد.

یکی از راه‌های اساسی برای رسیدن به این هدف، انتخاب یک پلتفرم معاملاتی ارزهای رمزنگاری‌شده است که گزینه‌ها، ویژگی‌ها و انواع سفارش‌های قدرتمندی را ارائه می‌دهد و این امکان را به معامله‌گران می‌دهد تا دوره‌های با نوسان‌های بالا را به‌سرعت و به‌طور موثری مدیریت کنند.

پلتفرم‌های ذکر شده در بالا، دو مورد برتر در بازار برای انجام تجارت ارزهای رمزنگاری‌شده در شرایط نوسان هستند.

منبع: cryptonewmedia.press