دوج کوین (DOGE) آخرین ارز دیجیتالی است که از فرصت استفاده کرده و پس از ارسال یک سری توییت در روزهای گذشته از سوی ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا، از لحاظ ارزش بازار به دوازدهمین رمز ارز بزرگ بازار تبدیل شده است. بنابراین، پیش‌ بینی قیمت دوج کوین در سال ۲۰۲۱ برای بسیاری هیجان‌انگیز خواهد بود.

دوج کوین در فاصله چند ساعت در ۴ فوریه، بیش از ۵۰ درصد سود کسب کرد و به قیمت ۰/۰۵ دلار رسید. این در حالی است که این سکه در ۲۹ ژانویه، پیش از عقب نشینی به اوج قیمت خود رسیده، بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافت و حجم معاملات آن از بیت کوین پیشی گرفته بود.

آیا تمام توجه شما به این موضوع جلب شده که برای افزایش بازده سبد سرمایه‌گذاریتان باید در دوج کوین سرمایه‌گذاری کنید؟

اگر با این رمز ارز کمتر شناخته شده آشنایی ندارید، بهتر است با آن آشنا شوید. پیش از تصمیم گیری درباره افزودن آن به سبد سرمایه‌گذاری، لازم است درباره آن اطلاعات داشته باشید.

موارد قابل بررسی عبارتند از: تحولات اخیر در استفاده از این ارز دیجیتال بحث برانگیز، عملکرد ناپایدار آن در برابر دلار آمریکا و آخرین پیش بینی‌ها در مورد قیمت دوج کوین.

دوج کوین چیست؟

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی توسط مهندسین نرم‌افزار، بیلی مارکوس (Billy Markus) از IBM و جکسون پالمر (Jackson Palmer) از Adobe با استفاده از یک meme سگ محبوب برای تقلید از آلت کوین‌هایی که به عنوان جایگزین بیت کوین معرفی می‌شوند، عرضه شد. این دو بنیانگذار دیگر مستقیماً در ارز دیجیتال دوج کوین مشارکتی ندارند.

پروتکل دوج کوین مبتنی بر Luckycoin بود که اکنون از بین رفته و یک فورک یا اسپین آف از لایت کوین (LTC) محسوب می‌شد. از آنجایی که عرضه دوج کوین محدود نشده، بیش از ۱۲۸ میلیارد سکه از آن در گردش است و قیمت پایین باعث محبوبیت این ارز در جوامع شبکه‌های اجتماعی برای معاملات کوچک شده است. قیمت دوج کوین در سال ۲۰۱۳، تقریباً ۰/۰۰۰۲۳۲ دلار بود، از این رو افزایش به حدود ۰/۰۵ دلار، یک افزایش ۲۱۰۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

محبوبیت دوج کوین در شبکه‌های اجتماعی باعث شده دوج کوین مستعد نوسانات شدید قیمت باشد. ضمن اینکه تلاش‌های مختلف کاربران در TikTok و Reddit برای افزایش جمعی قیمت‌ها باعث جهش بازار آن شده است.

دوج کوین و تحولات قیمت آن

تبدیل شدن دوج کوین به یک ارز دیجیتال محبوب

آخرین تحولات این پروژه: آیا دیفای باعث پذیرش دوج کوین خواهد شد؟

استفاده از دوج کوین فراتر از یک الگوی رفتاری سرگرم‌کننده در شبکه‌های اجتماعی تکامل یافته است. این توکن اکنون توسط برخی از فروشگاه‌های آنلاین برای پرداخت پذیرفته شده و سرمایه‌گذاری دوج کوین بخشی از سبد سهام متنوع ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد. طبق گزارش digitalcoinprice.com ، در حال حاضر دوج کوین دارای ارزش بازار ۹ میلیارد دلاری است و بالاتر از آلت کوین‌هایی مانند یونی سواپ، آوی، ایاس و مونرو قرار دارد.

از ۲۶ ژانویه، ارز دیجیتال دوج کوین روی شبکه اتریوم در دسترس قرار گرفت. این پروژه Ren یک پروتکل باز برای انتقال ارزش بین بلاکچین‌هاست که با OpenDAO همکاری کرده و استفاده از دارایی‌های واقعی روی زنجیره‌ای را برای راه‌اندازی renDOGE تسهیل می‌کند. این امر به دارندگان دوج کوین امکان می‌دهد تا در اپلیکیشن OpenDAO، دوج کوین خود را به renDOGE و از renDOGE به استیبل کوین DOGEO تبدیل کنند. سپس آنها می‌توانند از این استیبل کوین به عنوان وثیقه برای محصولات امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) مانند وام استفاده کنند.

مایکل بورگس (Michael Burgess)، مدیر ارشد پروژه Ren، گفت: برای اولین بار برای RenVM، دوج کوین دیگر یک سکه meme  نیست. به لطف RenVM و OpenDAO در نوع خود یک ابزار مالی مناسب است.

همچنین، دوج کوین در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال در دسترس قرار گرفته و سرمایه‌گذاری در Dogecoin را در دسترس افراد بیشتری قرار داده و از حجم معاملات بالاتری پشتیبانی می‌کند. در ۱۳ ژانویه، سه صرافی پشتیبانی از DOGE را اضافه کردند: Huobi Futures برای مبادلات مارجین، FTX برای معاملات اسپات و معاملات آتی و WazirX برای معاملات اسپات. معاملات دوج کوین در صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس، بیتفینکس و اوکی اکس نیز موجود است.

دوج کوین سوار بر ترن هوایی ارزهای دیجیتال

مانند سایر ارزهای دیجیتال، دوج کوین نیز نوسانات قیمت بالایی دارد. ارزش دوج کوین در سال جاری ۷۷۴ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافته است. بر طبق اطلاعات Coindesk، یک سال پیش، این سکه با قیمت ۰/۰۰۲۴۹۳ دلار معامله می‌شد و در مارس ۲۰۲۰ به ۰/۰۰۱۵۸۲ دلار سقوط کرد. در ماه جولای، دوج کوین در طی چند روز تقریباً از ۰/۰۰۲۲۸۶ دلار به ۰/۰۰۴۵۴۳ دلار رسید. سپس به ۰/۰۰۲۹۶۱ دلار افت کرد و تا اوایل نوامبر ۲۰۲۰ به ۰/۰۰۲۵۰۳ دلار کاهش یافت.

دوج کوین سال ۲۰۲۱ را با صعود آغاز کرد و در ۲ ژانویه دو برابر شد و از ۰/۰۰۵۴۰۵ دلار به ۰/۰۱۱۴۲۷ دلار رسید و در ۲۷ ژانویه با قیمت ۰/۰۷۴۳۲ دلار معامله شد؛ قبل از اینکه آخرین رالی، آن را به بالاترین قیمت خود یعنی به ۰/۰۷۸۱۸ دلار برساند.

نمودار قیمتی دوج کوین

چارت قیمت دوج کوین به دلار

آیا حرکت‌های قیمتی دوج کوین در آینده به همین اندازه چشمگیر خواهد بود؟

توییت‌های ایلان ماسک و پست‌های مشتاقانه کاربران ردیت تنها محرک‌های رالی دوج کوین نیستند. افزایش اخیر قیمت بیت کوین و به دنبال آن یک دوره تثبیت، سرمایه‌گذاران خرد بیشتری را وادار کرده تا به دنبال آلت کوین‌ها باشند.

بر اساس داده‌های CoinMarketCap و CoinGecko، ارزش ترکیبی بازار ارزهای دیجیتال برای اولین بار به بالای ۱ تریلیون دلار در ماه ژانویه صعود کرد، همچنانکه بیت کوین نیز در بالاترین سطح ۴۱۹۴۱/۵۶ دلار معامله شد.

تحلیلگران Arcane Research در یادداشت اخیر خود گفتند: رنج زدن بیت کوین فضای رشد آلت کوین‌ها را فراهم می‌کند.

در ژانویه ۲۰۲۱، حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز از بالاترین رقم قبلی خود در سپتامبر ۲۰۲۰ فراتر رفت.

این مطلب راهم مطالعه کنید: معرفی بهترین فاست های دوج کوین

پیش‌ بینی قیمت دوج کوین در آینده

بر اساس داده‌های وب سایت پیش‌بینی آنلاین Wallet Investor، دوج کوین می‌تواند دوباره از سطح ۰/۰۵ دلار بالاتر رفته و دو برابر شود و در اواخر این ماه به ۰/۱۰ دلار برسد. با این حال، این وب سایت پیش‌بینی کرده تا پایان ماه مارس قیمت دوج کوین به ۰/۰۳۴۳ دلار کاهش یافته و تا پایان دسامبر ۲۰۲۱ به ۰/۰۳۹۰ دلار می‌رسد.

پیش بینی قیمت دوج کوین برای سال جاری

پیش بینی قیمت دوج کوین برای سال ۲۰۲۱

پیش‌ بینی بلند مدت این وب سایت نشان می‌دهد که قیمت ممکن است در پایان سال ۲۰۲۲ به ۰/۰۴۱۷ دلار، در پایان ۲۰۲۳ به ۰/۰۴۴۱ دلار و در ژانویه ۲۰۲۶ به ۰/۰۵۰۹۶ دلار برسد.

جمع‌آوری کننده داده‌های ارز دیجیتال Coinswitch پیش‌بینی می‌کند که دوج کوین طی یک یا دو ماه آینده می‌تواند بیش از ۰/۰۰۵ دلار صعود کند و خاطرنشان کرد که DOGE به عنوان وسیله پرداخت توسط فروشگاه‌های آنلاین مانند eGifter ، AllGamer.net و دیگران پذیرش شده است. Coinswitc با نگاهی طولانی مدت، تا سال ۲۰۲۵ پیش‌بینی می‌کند که دوج کوین بین کمینه ۰/۰۲۸۱ دلار و بیشینه ۰/۰۴۵۰ دلار قرار داشته باشد.

پیش‌ بینی قیمت دوج کوین از سوی وب سایت digitalcoinprice.com صعودی‌تر است و این سایت پیش بینی کرده قیمت در مارس به طور متوسط ۰/۰۷۳۶۹۲ دلار باشد و در پایان سال ۲۰۲۱ به ۰/۰۸۱۲۹۳ دلار برسد.

پیش بینی بلند مدت قیمت دوج کوین

پیش بینی قیمت دوج کوین برای سال های ۲۰۲۸-۲۰۲۱

قیمت در بلند مدت

در بلند مدت، پیش بینی قیمت به طور متوسط ۰/۱۱۵۲۷۵۵ دلار در سال ۲۰۲۵ و ۰/۲۳۸۴۵۱ دلار در سال ۲۰۲۸ است.

بازارهای ارز دیجیتال مستعد تغییرات سریع و شدید قیمت هستند، بنابراین اگر تصمیم دارید پوزیشنی را برای دوج کوین باز کنید، حتی اگر چشم انداز بلند مدت صعودی باشد، باید برای نوسانات بالای قیمت در طول این مسیر آماده باشید.

خرید دوج کوین

اگر به دنبال چگونگی سرمایه‌گذاری در دوج کوین هستید، می‌توانید این سکه را از صرافی‌‌های ارز دیجیتال خریداری کرده و در کیف پول دیجیتال خود ذخیره کنید. یکی از صرافی‌های معتبر در این زمینه، کوین نیک مارکت است که پس از ثبت نام و احراز هویت که مراحل ساده‌ای دارد، می‌توانید با استفاده از کارت‌های شتاب بانکی دوج کوین و سایر ارزهای دیجیتال را خریداری کنید. همچنین شما می‌توانید در کوین نیک مارکت با کمترین کارمزد به معامله همتا به همتا و بدون واسطه ارزهای دیجیتال هم بپردازید.

پیش‌ بینی شما در مورد قیمت ارز دیجیتال دوج کوین چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در سایت، توییتر و اینستاگرام کوین نیک با ما در میان بگذارید.

منبع: capital