انتخاب یک صرافی بیت کوین مناسب، مهم‌ترین کاری است که تریدرها و سرمایه گذاران بیت کوین باید انجام دهند. انتخاب بد در این مورد باعث به وجود آمدن چندین مشکل اساسی برای تریدرها خواهد شد. اگر یک تریدر باتجربه باشید پس باید همواره به دنبال بهترین صرافی‌های بیت کوین باشید. با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه این مطلب کوین نیک به مرور برخی از عواملی که حتما در هنگام انتخاب یک صرافی بیت کوین باید در نظر گرفته شوند خواهیم پرداخت.

اهمیت انتخاب صرافی مناسب

پیدا کردن انواع این صرافی‌ها در اینترنت کار بسیار آسانی است. اما مساله اینجاست که نمی‌توان به همه آن‌ها به یک چشم نگاه کرد. پس به جای اینکه چشم بسته و با عجله یک صرافی را انتخاب کنید باید با دقت و اختصاص زمان مناسب، به تحقیق و بررسی گزینه‌های مورد نظر خود بپردازید. با شناخت کافی از خدمات و قابلیت‌های هر صرافی بیت کوین می‌توانید انتخاب مطمئن‌تری داشته باشید.

سرمایه گذاران مبتدی یا افراد تازه وارد هم می‌توانند با کمک گرفتن از بقیه، گزینه‌های مورد نظر خود را محدود کنند. با در دست داشتن لیستی از بهترین صرافی‌های موجود، می‌توانید به خوبی با مقایسه آن‌ها و همچنین در نظر گرفتن نیازمندی‌های خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. بهتر است همیشه صرافی‌هایی را که از سطوح امنیتی پیشرفته‌تر و پشتیبانی بهتر از مشتریان برخوردار هستند را در اولویت قرار دهید. برای انتخاب نهایی، نیاز به در نظر گرفتن یک سری عوامل اساسی دیگر هم خواهید داشت. یادتان باشد که بدون داشتن حساب کاربری در یک صرافی بیت کوین، قادر به خریدن این ارز دیجیتالی نخواهید بود.

این مطلب را هم مطالعه کنید: نکاتی که قبل از انتخاب صرافی ارز دیجیتال باید به آن توجه کنید

۱. اعتبار صرافی بیت کوین

همانطور که می‌دانید حوزه ارزهای دیجیتالی آنقدر رشد کرده است که حالا از آن به عنوان یک صنعت جدید نام می‌برند. در چنین محیطی، طبیعتا کلاهبرداران و هکرها هم وجود دارند. پس باید همیشه آگاه باشید. چون در غیر این صورت، در هنگام سرمایه گذاری در بیت کوین به مشکلات زیادی برمی‌خورید‌. آسان‌ترین روش برای این کار این است که قبل از ایجاد حساب کاربری در یک صرافی بیت کوین، میزان اعتبار آن را در نظر داشته باشید.

میزان اعتبار یک صرافی بیت کوین را می‌توان به راحتی و با بررسی نظرات دیگر تریدرها یا نگاهی به اطلاعات موجود در صفحه اصلی سایت هر صرافی، متوجه شد. حتما تحقیقات کافی را درباره خوشنامی یا بدنامی صرافی‌هایی که در نظر دارید انجام دهید. کمک گرفتن از اینترنت در این مورد می‌تواند بسیار کارگشا باشد.

نقش امنیت در انتخاب صرافی بیت کوین

در دنیای ارزهای دیجتال هم امکان خرابکاری یا هک شدن وجود دارد

۲. قابلیت‌های امنیتی

هر صرافی با توجه به شرایط خود سطح مشخص و متفاوتی از امنیت را برای تریدرها و سرمایه گذاران در نظر می‌گیرد. به همین دلیل است که باید روش‌های تامین امنیت توسط هر صرافی را قبل از انتخاب آن مورد بررسی دقیق قرار دهید. حتما از استفاده صرافی از عملیات احراز هویت دو مرحله‌ای مطمئن شوید. ضمن اینکه دیگر موارد امنیتی را هم در هنگام بررسی صرافی موردنظرتان در خاطر داشته باشید. این موضوعی بسیار مهم است که هرگز نباید فراموش شود. همچنین پس از انتخاب بهترین صرافی از لحاظ امنیتی، از دنبال کردن اخبار روز در خصوص خرابکاری‌های رخ داده در حزه ارزهای دیجیتالی غافل نشوید. اگرمثل یک حرفه‌ای ترید کنید، می‌توانید در مدت کوتاهی پول خوبی به دست آورید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: راهنمای جامع تشخیص کلاهبرداری در دنیای رمزارزها

۳. مقدار کارمزد

در هنگام مورد بررسی قرار دادن صرافی‌های بیت کوین، حتما به مقدار کمیسیون معاملات صورت گرفته در آن هم توجه کنید. البته مورد توجه قرار دادن این مساله به تنهایی، کار چندان عاقلانه‌ای نیست ولی به هر صورت نباید به آن بی‌توجهی کرد. هر صرافی بیت کوین، مقدار کمیسیون متفاوتی از تریدرها و سرمایه گذاران می‌گیرد. حتما درباره مقدار کمیسیون‌های اخذ شده توسط هر صرافی تحقیق کرده و سپس با توجه به نیازهای خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

۴. مکان صرافی

وقتی قرار است یک صرافی بیت کوین را انتخاب کنید پس باید سعی در انتخاب بهترین گزینه موجود داشته باشید. در غیر این صورت ممکن است عواقب بدی در انتظارتان باشد. بهتر است از محل صرافی مورد نظرتان اطلاع دقیق داشته باشید. همانطور که می‌دانید قوانین و مقررات در هر کشوری با کشورهای دیگر متفاوت است. بنابراین همیشه ترجیحتان در انتخاب یک صرافی از کشور خودتان باشد.

پس همیشه در قدم اول به دنبال آدرس صرافی بیت کوین موردنظرتان باشید. ضمن اینکه از پشتیبانی این صرافی از معاملات چند ارزی (از جمله ارز رسمی کشورتان) اطمینان حاصل کنید. بدین ترتیب شما می‌توانید از دادن کمیسیون اضافی به خاطر عملیات تبدیل ارز اجتناب کنید.

منبع: ambcrypto