بروزرسانی بزرگ و بی‌ سر و صدای اتریوم ۲ روز به روز در حال نزدیک‌تر شدن است و آمارها نشان از آمادگی تمام و کمال مردم برای سرمایه گذاری روی اتریوم ۲ دارند. برای جزییات بیشتر در خوصوص سرمایه گذاری روی اتریوم ۲ با کوین نیک همراه باشید.

در بروزرسانی جدید بلاک چین اتریوم که اتریوم ۲ نام دارد، قرار است شاهد تغییر الگوریتم‌های آن به توافق عام گواه اثبات سهام (Proof of Stake) باشیم. در حالی که این بروزرسانی، از نظر تکنیسین‌ها، حرکت به سمت شبکه‌ای امن‌تر و سریع‌تر برای توسعه اپلیکیشن‌های غیر متمرکز مقیاس‌پذیر است، در عین حال سرمایه‌گذاران آن را موقعیتی برای سرمایه‌گذاری و کسب پاداش می‌دانند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: افزایش خرید اتریوم توسط سرمایه‌گذاران برای دریافت پاداش اتریوم ۲

کیف پول‌های اتریوم آمادگی مردم برای سرمایه گذاری روی اتریوم ۲ را نشان می‌دهند

طبق داده‌هایی که شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال آرکین ریسرچ (Arcane Research) ارائه داده، نشان می‌دهد که کیف پول‌هایی که حداقل ۳۲ اتریوم یا بیشتر در خود جای داده‌اند، به بالاترین میزان خود در تاریخ رسیده‌اند. ۳۲ اتریوم، کمترین میزان مورد نیاز برای یک گره اعتبارسنج در شبکه بلاک چین اتریوم است تا بتواند در سیستم گواه اثبات سهام اتریوم ۲ شریک شود.

گزارش‌ها حاکی از این هستند که سرمایه‌گذاران انتظار حداقل ۹ درصدی را از سود سهام اولیه اتریوم ۲ دارند. تا این لحظه، هنوز تاریخ دقیقی از عرضه اتریوم ۲ مشخص نشده است. برخی از شایعات نشان از عرضه اتریوم ۲ در ماه جولای دارند. هرچند که ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin) مدیر عامل اتریوم، این شایعات را رد کرد.

تا زمان نگارش این مطلب، بیش از ۱۲۰ هزار کیف پول دیجیتال، بیش از ۳۲ اتریوم را در خود حفظ کرده‌اند. تمام این ۱۲۰ هزار نفر گره قرار است جای استخرهای استخراجی نظیر Bitmain یا AntPool را بگیرند و وظیفه اعتبارسنجی تراکنش‌ها و نگهداری بلاک چین اتریوم را برعهده داشته باشند.

آمار افزایش سهام گذاری روی اتریوم ۲

شرکت تحلیلی اتریوم Nansen AI علاوه بر آمار شرکت آرکین ریسرچ، به این مسئله اشاره داشته‌ است که افزایش کیف پول‌های اتریوم، نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده‌اند و احتمال می‌رود که دلیل این افزایش، تنها اتریوم ۲ باشد.

آیا شاهد سرویس‌های سهام‌گذاری خواهیم بود؟

همانند دیگر بلاک چین‌هایی که بر اساس سرمایه‌گذاری به کار خود ادامه می‌دهند، صرافی‌هایی نظیر بایننس به زودی سرویس‌های مشابه‌ای را برای سرمایه‌گذاران اتریوم ارائه خواهند داد. به این معنی که به جای این که هر کاربر گره اعتبارسنج خود را در شبکه بلاک چین اتریوم داشته باشد، آن‌ها ارزهای دیجیتال خود را به صرافی مورد نظر تزریق کنند تا این خود صرافی باشد که گره‌ها را با دریافت هزینه‌ای کوچک، برای سرمایه گذاران اجرا کند.

این مطلب راهم مطالعه کنید: سرنوشت ارزهای اتر در اتریوم ۲ چه خواهد شد؟

برخی از کاربران و کارشناسان ارزهای دیجیتال نگران این هستند که این احتمال وجود دارد تا سیستم سرمایه‌گذاری، باعث شود شبکه اتریوم از یک بلاک چین غیرمتمرکز خارج و به یک بلاک چین متمرکز تبدیل شود. اما در حال حاضر، پاسخ به چنین سوالی امکان پذیر نیست.

منبع: BTC Manager