راه‌های زیادی برای به دست آوردن بیت کوین وجود دارد. شاید شناخته شده‌ترین راه‌ها برای این کار، تریدینگ و استخراج بیت کوین باشد. اما در این مطلب کوین نیک می‌خواهیم شما را با دیگر روش‌های کسب بیت کوین که شاید کمتر شنیده باشید، آشنا کنیم. روش های مختلفی برای خریدن بیت کوین وجود دارد. به همین دلیل مردم ترجیح می‌دهند همیشه از یک راه مشخص برای این کار استفاده نکنند. اما اگر امکان خرید بیت کوین را نداشته باشید چه کار می‌توانید کنید؟ خوشبختانه برای این دسته از افراد هم راه حلی وجود دارد. مثلا تعدادی از کارفرمایان به جای حقوق، به کارمندانشان بیت کوین می‌دهند. اگر می‌خواهید کسب و کاری بر مبنای بیت کوین راه بیندازید، این مطلب را از دست ندهید.

کسب سود ناشی از ذخیره بیت کوین

برخی افراد، بیت کوین‌های خود را در حساب‌های بانکی ذخیره کرده و متناسب با موجودی، سودی مشخص از آن دریافت می‌کنند. این یکی از راه‌های قابل دسترس برای همه افراد است. این روش برای کسب بیت کوین هر روز در حال فراگیرتر شدن است. برخی افراد با وام گرفتن در قالب بیت کوین، نرخ بهره مشخصی را در هر ماه و باز هم به شکل بیت کوین پرداخت می‌کنند. این کار می‌تواند به سرمایه گذاری آن‌ها در پروژه‌های مختلف کمک کند. شما باید با ذخیره بیت کوین در کیف پول‌های ارز دیجیتال، به تولید پول از آن در هر ماه بپردازید. این راهی جدید برای دارندگان بیت کوین جهت ذخیره و کسب درآمد از آن است. بانک‌ها با پیشنهاد نرخ بهره کم، موجب استقبال افراد بیشتری از این روش شده‌اند‌. به طوری که در برخی از بانک‌ها، نرخ سود ۶ درصدی روی وام‌های بیت کوین تعیین شده است.

مرور روش‌های کسب بیت کوین
ذخیره بیت کوین در کیف پول‌های ارز دیجیتال در حال متداول‌تر شدن است

بازپرداخت نقدی در ازای خرید آنلاین با بیت کوین

در برخی از سایت‌ها، در ازای خریدی که انجام می‌دهید، مقداری از پول‌تان برگشت داده می‌شود. سایت‌های خرده فروش بزرگ از این ترفند برای ترغیب مشتریان به خرید مجدد استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از افزونه‌هایی در مرورگرهای خود استفاده کنید که سایت‌های دارای تخفیف را در دسترس شما قرار می‌دهند. اما برخی از این سایت‌ها، از روش جالبی برای پاداش دادن به کاربران خود استفاده می‌کنند. آن‌ها به ازای هر خریدی که از سایتشان انجام می‌دهید، مقدار مشخصی بیت کوین به عنوان پاداش به حساب‌تان واریز می‌کنند. این یکی از ساده‌ترین روش‌های کسب بیت کوین است.

این مطلب را هم مطالعه کنید: چرا باید به روش پرداخت از طریق بیت کوین در کسب و کار خود فکر کنیم؟

همکاری در فروش

همکاری در فروش یا نوعی از بازاریابی دیجیتالی است که به خصوص برای وبلاگ‌نویسان، سایت‌های خبری و اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود. شرکت‌ها از وبلاگ‌ها یا سایت‌های مدنظرشان می‌خواهند که یک لینک یا بنر تبلیغاتی را در قسمتی از سایت خود قرار دهند. اگر کسی با کلیک روی این بنر یا لینک وارد آن شده و خریدی انجام دهد، مبلغی به عنوان کمیسیون به سایت یا وبلاگ مورد نظر پرداخت می‌شود.

هر شرکت از روش‌های متفاوتی در این نوع از بازاریابی استفاده می‌کند. برخی از آن‌ها درصد مشخصی از سفارشات خرید را به عنوان کمیسیون مشخص می‌کنند. برخی دیگر نیز به ازای هر ثبت نام در سایت، پاداشی را در نظر می‌گیرند. در نهایت، مساله اینجاست که این حق کمیسیون می‌تواند به صورت بیت کوین پرداخت شود. بدین ترتیب اگر بتوانید مراجعه کنندگان خود را به سایت‌های مورد نظر هدایت کنید، ذخیره خوبی از بیت کوین خواهید داشت.

همکاری در فروش از روش‌های کسب بیت کوین
همکاری در فروش هم از روش‌های کسب بیت کوین است

دریافت حقوق در قالب بیت کوین

بسیاری از افراد که به پتانسیل نهفته در این رمزارز واقف هستند، تمایل خود به دریافت حقوق در قالب بیت کوین را اعلام می‌کنند. این می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌های موجود برای به دست آوردن بیت کوین توسط فریلنسرها هم باشد. مهم نیست شما یک موزیسین، ویراستار، هنرمند یا مدیر شبکه‌های اجتماعی باشید. در هر صورت با استفاده از این روش می‌توانید در ازای خدماتی که ارائه می‌دهید، بیت کوین دریافت کنید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: ۶ تاثیر ارزهای دیجیتال و بلاک چین در کارآفرینی و کسب و کارها

تریدینگ یا ماینینگ

همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، تریدینگ از بهترین و قابل اطمینان‌ترین روش‌های کسب بیت کوین است. استراتژی‌های متفاوتی برای به دست آوردن بیت کوین از طریق تریدینگ می‌توان به کار بست. تریدرها می‌توانند با وام گرفتن و جمع‌آوری سرمایه از این طریق، به ترید و کسب سود بپردازند.

در برخی از کشورها، وام‌های مخصوصی برای این دسته از افراد تحت عنوان وام‌هایی با پشتوانه رمزنگاری وجود دارد. بدین ترتیب که وام گیرنده با در اختیار دادن مقداری از دارایی خود به عنوان وثیقه، می‌تواند وجوه مورد نظرش برای تریدینگ را دریافت کند. در واقع، وام گیرنده مقداری از بیت کوین‌های خود را در ازای دریافت مبلغ مشخصی از دست می‌دهد. ولی در صورتی که بتواند این مبلغ را در موعد زمانی مقرر پس بدهد، بیت کوین‌هایش را دوباره به دست می‌آورد. در غیر این صورت، وام دهنده می‌تواند با فروش بیت کوین‌ها به سرمایه از دست رفته خود برسد.

راه شناخته شده دیگر برای به دست آوردن بیت کوین، ماینینگ است. ماینرها از الگوریتم‌های پیچیده رمزنگاری شده برای بازگشایی کدها استفاده می‌کنند. هر ماینر در ازای تکمیل کردن فرایند استخراج، پاداش مشخص دریافت خواهد کرد. پاداشی که می‌تواند در قالب بیت کوین باشد.

منبع: coinspeaker